רשות המסים לא תאפשר בשלב זה מכירה רעיונית של ניירות ערך מפסידים

מכירה רעיונית מאפשרת לבצע מהלך של מכירה לכאורה, כך שניתן ליהנות מיתרונות המס הגלומים במכירה מבלי לבצע מכירה בפועל ; באחרונה קראו גורמים שונים לאפשר מהלך כזה על רקע המשבר הכלכלי

רשות המסים אינה מתכוונת לאפשר בשלב זה מכירה רעיונית של ניירות ערך מפסידים. כך אומרים גורמים ברשות המסים, בהתייחס לקולות הקוראים לאפשר מהלך כזה על רקע המשבר הכלכלי.

לטענת רו"ח רן ארצי, ראש משרד ארצי את חיבה פתרונות מיסוי, מהלך כזה יצמצם הבריחה המאולצת מניירות הערך וירידות השערים בבורסה.

מכירה רעיונית מאפשרת לבצע מהלך של מכירה לכאורה, כך שניתן ליהנות מיתרונות המס הגלומים במכירה מבלי לבצע מכירה בפועל. לדברי ארצי, חלק ממכירות ניירות הערך נובע מרצון המשקיעים לקזז הפסד.

פיתרון של מכירה רעיונית יושם בעבר בעת המעבר משיטת המס הטריטוריאלית לפרסונאלית. ארצי מציע כי רשות המסים תטיל אגרת מכירה, כמו למשל 1% משווי ניירות הערך הנמכרים במכירה הרעיונית. לדבריו, המכירה הרעיונית לא גוררת בחובה כל עלות תקציבית, שכן ממילא התגבשו הפסדים מניירות ערך.

ואולם, נודע כי ברשות המסים לא מתלהבים מהרעיון. גורמים ברשות אומרים, כי מהלך כזה ישנה את כל כללי המשחק; לדברי הגורמים, מהלך של מכירה רעיונית יניע מכירה; לעומת זאת, אם לא יתאפשר מהלך כזה - לפחות חלק מהמשקיעים ימכרו בעתיד את נייר הערך ברווח, ואז יתגבש גם מיסוי.