הסתיים מכרז שירותי הקנייה ומכירה של ניירות ערך עבור ההסתדרות

הגופים המומלצים בברוקראז' ובשירותי הנאמנות הם בעקבות המכרז הם הבנקים דיסקונט, מזרחי טפחות, אגוד ובתי ההשקעות פועלים סער, הראל פיננסים ו-IBI

הסתיים מכרז שירותי הקניה ומכירה של ניירות ערך (הברוקראז'), מתן שירותי משמורת לניירות ערך (קסטודיאן) ולמתן שירותים נלווים נוספים, שערכה ההסתדרות עבור קופות הגמל המפעליות וקרנות ההשתלמות. מהודעת אגף הפנסיה, הביטוח ושוק ההון של ההסתדרות שבראשותו של עמי כהן עולה, כי הגופים המומלצים בברוקראז' בעקבות המכרז הם: בנק דיסקונט , בנק המזרחי טפחות , בנק אגוד , פועלים סהר, הראל פיננסים ואי.בי.איי , בעוד שהגופים שזכו במכרז למתן שירותי קסטודיאן הם: בנק דיסקונט, בנק המזרחי טפחות ופועלים סהר.

במסגרת השירותים הנוספים שנקבעו בהליך נקבע, כי הגופים המומלצים יעניקו לקופות והקרנות שירותים נוספים, בהם אנליזות מיקרו ומאקרו, ויבצעו ביקורת על השירותים שהם מעניקים בהיקף שלא יפחת מ-100 שעות בהליך הברוקראז' ומ- 250 שעות בהליך הקסטודיאן.

מההסתדרות נמסר כי בהליך המכרז לשירותי ברוקראז' השתתפו 16 גופים מקרב חברי הבורסה ובהליך לשירותי הקסטודיאן השתתפו 7 גופים. בהסתדרות מוסיפים כי "מתוצאות הליך הבחירה עולה כי עלויות העמלות שישולמו ע"י הקופות תמורת קניה ומכירה של ניירות ערך יהיו נמוכות בכ-25% בממוצע לעומת הליך הבחירה הקודם שביצעה ההסתדרות". יו"ר אגף הפנסיה, עמי כהן, אמר כי "תהליך זה אף יוזיל את דמי הניהול ויביא להגדלת החיסכון הפנסיוני".

מדובר בהליך בחירה מחודש, הנעשה מדי שלוש שנים, ולאחר שההליך הקודם הגיע לתום תוקפו. בהליך הבחירה הקודם, שנעשה ביולי 2005, נקבעו עמלות נמוכות בהרבה מהסטנדרט בשוק, בטווחים של כמה מאיות האחוז על מגוון רחב של פעולות. המשמעות של הליך הבחירה היא שהגופים שנבחרו מומלצים ע"י אגף הפנסיה לספק את שירותי הברוקראז' והקסטודיאן ל-27 קופות גמל וקרנות השתלמות מפעליות. אלו מנהלות נכסים בהיקף העולה על 20 מיליארד שקל ואשר שהצטרפו להליך זה.

מטעם ההסתדרות ההליך הובל על-ידי אבי עייש, אקטואר האגף, והיועמ"ש של האגף, עו"ד חני חורש. כן צורפו להליך היועצים רונן אידל, ניסים כהן, עו"ד גלית שלום קדוש, אייל קשפיצקי ורובי בכור.