הגמלאים חוזרים בדלת השמאלנית

קבלו את עמוס עוז, יוסי קוצ'יק, עוזי ברעם, צלי רשף וכמובן אברהם (אברום) בורג

באמת חשבתם שגמרנו עם הגמלאים? - אז תשכחו מזה, כי הם חוזרים, הפעם מהדלת השמאלנית. לא כולם בגיל הפנסיה, אם כי אף אחד לא מאוד רחוק ממנו, אבל כולם בחזקת גמלאים מתחום כזה או אחר. עמוס עוז, יוסי קוצ'יק, עוזי ברעם, מרדכי קרמניצר, צלי רשף וכמובן אברהם (אברום) בורג. כל אלה יצאו עכשיו לא מהארון, חס ושלום, אלא מהבוידעם. ולמרות זאת, הם מדברים על מפלגת שמאל "חדשה".

הכי אני מתפלא על עמוס עוז, שמסביר את הצורך בחידוש המהפכני כך: "משך שנים רבות יש מרחק גדול בין מה שמפלגת העבודה אומרת לבין מה שהיא עושה". שנים רבות, אתם מבינים? - ומה עשית אתה, עמוס עוז, במשך השנים הרבות הללו? הרי במקום להקים היום מפלגה, היית יכול להצטרף למפלגת העבודה, ובשנים הרבות הללו לפעול מתוכה שתהיה אחרת, לא? במקום להקפיץ היום לבחירות עוד מפלגה, לא היה יותר טוב לשפר את המפלגה הקיימת?

אבל ב"משך השנים הרבות" מה שעוז עשה זה לפרסם מודעות נגד או בעד, להשתתף בהפגנות, להרצות בארץ ובחו"ל. דיבר ודיבר - ולא עשה דבר. שזה בסדר, זו זכותו, אני הראשון שיבין כל אדם שבורח מפוליטיקה. אבל במשך שנים אתה בורח, ופתאום אתה קופץ? למה מה קרה? אתה לא אוהב את אהוד ברק? ומי כן אוהב אותו? אז למה לא עשית משהו, כדי למנוע את בחירתו ליו"ר המפלגה? ולמה לא זזת במשך השנים בהן העבודה "מצטרפת לכל קואליציה", כטענתך?

יש דבר אחד יותר גרוע ממפלגת העבודה, וזה מפלגה נוספת. ימנית, שמאלנית, לא משנה. אולי בעצם יש משהו יותר גרוע - מפלגה נוספת של סופרים ועסקנים גמלאים. היה לנו מספיק ממפלגת גמלאים אחת, לא?

אילון תמיד מנצח

אולי זו טעות להדביק באופן אוטומטי לעמי אילון את התואר מתעתע. אולי הוא באמת אדם מצפוני שעוזב את העבודה בגלל שאינו יכול להמליץ על מנהיג המפלגה ברק כראש הממשלה. אולי באמת עיניו של אילון אורו רק לאחר שהפסיק להיות תיק בלי שר. ואולי באמת זה המצפון שמוביל את אילון לבדוק בקדימה, במרצ, במימד, בעמוס עוז. ובהחלט יכול להיות שרק למען מצפונו דורש אילון להדיח ראשי מפלגות ולבוא במקומם. למה להיות רעים ולא לתת לאילון קרדיט שהכל זה עניין של מצפון? הבעיה היא שגם אם המצפון קיים, הרי בסופו של יום, במאבק בין אילון המצפוני לבין מצפונו - אילון תמיד מנצח.

איזה תהליך?

אבו-מאזן על האישורים שנתן שר הבטחון לבנייה בגדה: "החלטתו של ברק מחסלת למעשה את תהליך השלום". סליחה, איזה תהליך? *