אקסלנס רשמה גידול של 15% בהכנסות וירידה ברווחים שהסתכמו ברבעון השלישי ב-24 מיליון שקל

ההכנסות הסתכמו ב-131 מיליון שקל ; החברה רשמה רווח של 83 מיליון שקל ב-9 החודשים הראשונים של השנה - ירידה של 24% ; המנכ"ל, דוד ברוך, משתכר 105 אלף שקל בחודש

בית ההשקעות אקסלנס פירסם היום את דו"חותיו לסיום הרבעון השלישי של השנה ותשעת החודשים הראשונים של השנה. הדו"חות מצביעים על עלייה של קרוב ל-15% בהכנסות החברה במהלך הרבעון השלישי ל-131 מיליון שקל לעומת הכנסות של 114 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם ב-24 מיליון שקל לעומת 27 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של 11% .

בבחינת דו"ח רווח והפסד ב-9 החודשים הראשונים של השנה נרשמה עלייה של 1.2% בהכנסות שהסתכמו ב-408 מיליון שקל אך בשורת הרווח באותה התקופה נרשמה ירידה של 21.7% והרווח בתקופה הסתכם ב-90 מיליון שקל. הרווח למניה באותה תקופה התכווץ ל-4.87 שקל למניה לעומת 5.7 שקל למניה. בשנת 2007 כולה הסתכם הרווח למניה ב-7.28 שקל למניה.

החברה מציינת מספר ארועים שחלו במהלך התקופה המדווחת: ב-15 בספטמבר פרסמו החברות מטבעות עולם (בהחזקה מלאה של החברה) וקשת איגרות חוב (המוחזקת בחלקים שווים ע"י חברות בבעלות אקסלנס וע"י אקספרט פיננסים) הודעות על אירוע הפרה אצל מנפיק ה-NOTES, ליהמן ברדרס בנקהאוס מגרמניה, אשר בעליו- ליהמן ברדרס הודיע על כוונתו להגיש עתירה לפשיטת רגל.

בעקבות הארועים הללו לא התקבלו התקבולים שהיו צפויים מה-NOTES והיו אמורים לשמש למימון התשלומים למחזיקי האג"ח של קשת ולכן לא שילמה קשת את הריבית למחזיקי האג"ח ב-2 באוקטובר. על רקע זה הורידה חברת הדירוג מעלות את דירוג האג"ח של מטבעות ושל קשת מ"+AA" ל-"D". עם זאת החברה מעריכה כי ירידת הערך ב-NOTES לא צפויה להשפיע באופן מהותי על הרווח והפסד בדו"חות החברה.

בנוסף מציינת החברה בדוחותיה כי ישנן מספר התקשרויות שנכנסו לתוקף במהלך התקופה המדווחת. ב-18 בנובמבר 2007 אישרה אסיפת בעלי המניות את שינוי תנאי העסקתם של יו"ר הדירקטוריון, אהרן בירם ושל מנכ"ל החברה, גיל דויטש. כך שמה-1 בינואר 2008 יחל גיל דויטש לכהן כיו"ר פעיל לצידו של בירם.

בנוסף שונו תנאי העסקתם: היקף המישרה של השניים עומדת על 80% ובעבורה יקבל כל אחד שכר של 65 אלף שקל לחודש. עם הסכם מכירת החזקותיהם בחברה להפניקס עודכן כי משכורתם השנתית לא תעלה על 3.28 מיליון שקל כ"א, וזאת בתקופה של 9 החודשים הראשונים של השנה. התוספת לתמורת המימוש הנ"ל נחשבת כהוצאת שכר לתקופה בסך 2.5 מיליון שקל כ"א נזקפו כנגד קרן הון. בהתאם לשינוי תנאי ההעסקה, קטנו הוצאות השכר בתקופה המדווחת בגין הזכאות לבונוס בכ-2 מיליון שקל.

בנוסף, ב-9 באוקטובר 2007 אישרו ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה, את מינויו של דוד ברוך כמנכ"ל החברה, שנכנסה לתוקף ב-1 בינואר 2008. בתמורה למילוי תפקידו יהיה זכאי המנכ"ל לכשר חודשי בסך 105 אלף שקל, צמוד למדד אוגוסט 2007. בנוסף יהיה זכאי המנכ"ל לבונוס שנתי בשיעור של 1% מהרווח הנקי של החברה עד 90 מיליון שקל, ולבונוס בשיעור של 3% על רווח העולה על 90 מיליון שקל. בנוסף יהיה זכאי המנכ"ל במיקרה של סיום יחסי עובד מעביד, לתשלום דמי הסתגלות הכולל שכר (ללא בונוס), רכב, טלפון והפרשות סוציאליות ל-6 חודשים (אם פוטר, או ל-3 חודשים (אם התפטר).

עוד ארוע שמצויין בדו"ח הוא רכישת 7.5% בחברת קסם תעודות סל בתמורה ל-15.375 מיליון שקל אותה ביצעה החברה באמצעות חברה בת ביוני 2008.

דוד ברוך, מנכ"ל אקסלנס נשואה אמר כי "הרבעון השלישי עמד בסימן של החרפת המשבר בשווקים. תשומת הלב העיסקית והאירגונית הופנתה באקסלנס לניהול השקעות בתנאי אי ודאות ולזמינות כל אגפי החברה לקהל הלקוחות אשר נזקק להכוונה והתאמה של סל המוצרים ומסלולי ההשקעה. על אף תנאי השוק המורכבים המשיכה החברה בביסוס פעילותה ובבניין תשתיות שונות בעיקר בתחום השרות ללקוחותיה . גיוון מקורות ההכנסה של החברה מאפשר לנו התמודדות עם המשבר ומצמצם את התלות בתחום פעילות בודד. סביבת השוק תמשיך, גם בחדשים הקרובים, להיות מורכבת וברמת אי ודאות רבה. בכוונתנו לשמר רמת קשר גבוהה עם לקוחותינו ולנהל את סיכוני ההשקעה הנגזרים מהמצב."