הסתיימה השותפות בין חברת החוצות נור סטאר למדיה קום

במקביל יוצאת קבוצת בזק, הלקוח הגדול של אדלר-חומסקי ונור סטאר, במכרז על תקציב שילוט החוצות שלה בהיקף של 10 מיליון שקל

פחות משנה לאחר ההתקשרות בין חברת המדיה מדיה קום, מקבוצת אדלר-חומסקי, למשה נור, מבעלי חברת שילוט החוצות נור סטאר, נסתיימה ההתקשרות, ואדלר-חומסקי חזרו לרכוש שילוט חוצות באופן עצמאי - כך נודע ל"גלובס". עוד נודע, כי לקוח העוגן של שתי החברות - קבוצת בזק - יוצאת במכרז על תקציב השילוט חוצות שלה, שמוערך בכ-10 מיליון שקל בשנה.

באמצע 2008 פתחה חברת מדיה קום של אדלר-חומסקי בשיתוף פעולה אסטרטגי עם משה נור, המפעיל מספר חברות שילוט חוצות. במסגרת השת"פ אמור היה נור לשמש כזרוע שתרכוש עבור מדיה קום את כל שילוט החוצות עבור לקוחותיה. בסיס שיתוף הפעולה בין שני הצדדים היה לקוח העוגן של כל אחד מהם בנפרד - קבוצת בזק. אדלר-חומסקי, בעלי מדיה קום, מרכז אצלו תקציבים ניכרים של קבוצת בזק, ביניהם מחצית תקציב פלאפון וכל תקציב בזק עצמה; ובנוסף הוביל עופר רושה, מנכ"ל מדיה קום, את סגירת הסכמי המדיה של כל קבוצה.

קבוצת בזק נחשבת למפרסם גדול מאוד בתחום שילוט החוצות, עם היקף פרסום המוערך ע"י גורמים בענף בכ-10 מיליון שקל. נור, באמצעות חברת דילטוב, רכשה במשך שנים ארוכות את כל השילוט של פלאפון. לפני כארבע שנים, כשמשרדי הפרסום באומן-בר-ריבנאי ואדלר-חומסקי&ורשבסקי ניסו ליצור שת"פ בתחום המדיה, היה שילוט החוצות של בזק אחת המטרות שהן סימנו בשלב ראשון. משרדי הפרסום השתתפו ביחד במכרז מול דילטוב, והצליחו להעביר אליהם את כל תקציב השילוט של הקבוצה, שהיתה אז במהלך של שורת צעדי ייעול בתחום המדיה. אבל הרומן לא האריך ימים, לא בין באומן-בר לאדלר-חומסקי ולא בין שני המשרדים יחד אל מול בזק. כעבור שנה בלבד, החליטה קבוצת בזק שלא להאריך את החוזה עם המשרדים והחזירה את התקציב לנור.

בשנה האחרונה הלך וגדל חלקו של אדלר-חומסקי בתקציב קבוצת בזק, הן מבחינת נתח כספי והן מבחינת משקלו של המשרד בבזק. בכל הקשור לנתח הכספי, הצליח המשרד לרכז בידיו את מלוא תקציב חברת בזק - בין היתר על חשבון יהושע TBWA שהוצא ממערך הפרסום של החברה. ההסכם עם נור היה אמור לתת להם כוח נוסף בקבוצה, אך ההתקשרות נתקלה בקשיים גם מול קבוצת בזק- שהפחיתה את היקף שילוט החוצות שלה בשנה האחרונה; וכן מול לקוחות אחרים של אדלר-חומסקי, ששניים מהם מסרבים עתה לשלם את חובותיהם מתקופת נור, בשל חילוקי דעות על נושאים מסחריים.

עתה כאמור הוחלט בבזק לצאת למכרז חדש, שיעסוק בעיקר בשילוט החוצות של בזק ולא של כל הקבוצה. יצוין כי לחברות האחרות בקבוצה (פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes) תהיה אפשרות להשתמש במחירים שהושגו במכרז. על-פי ההערכות בענף, במכרז ייקחו חלק מדיה קום, דילטוב של משה נור וזניט מדיה של קבוצת באומן-בר-ריבנאי, המטפלת בחלק מתקציב פלאפון.

מבזק נמסר בתגובה: "אנחנו לא מתייחסים לנושאים מסחריים".

במדיה קום ובזניט מדיה סרבו להתייחס לידיעה.

משה נור, מבעלי נור סטאר מדיה מסר בתגובה: "בפגישה שהתקיימה לפני כחודש הודענו למדיה קום שאנו מבקשים להפסיק את ההתקשרות איתם, בשל התנהלות שלא לרוחנו, ואנו מעדיפים לעבוד מול הלקוחות ישירות. אנחנו עובדים עם 40% מהלקוחות בשוק, וכולם מרוצים עד מעל הראש. זו פעם ראשונה שהתנסינו בעבודה מול חברת מדיה, והדרישות שמגיעות מהלקוח בשיטת עבודה זו לא תמיד מגיעות נכון".