אלפים, בהם דמויות מוכרות בעולם הפשע, השתתפו בהלוויית יעקב אלפרון ברעננה

(עדכון) - ההלוויה נערכה תחת אבטחה כבדה ; ביהמ"ש לא אישר לדרור אלפרון לצאת מהמעצר לכל ימי השבעה ; חשש במשטרה: חיסול יעקב אלפרון יעורר גל חיסולי נקמה ; אולמרט: צריך לתת ניעור לגורמי האכיפה

לאתר חדשות ערוץ 2 (קשת / רשת)

אלפים השתתפו היום (ג') בצהריים בהלווייתו של יעקב אלפרון, שהובא למנוחות בבית-העלמין כפר-נחמן ברעננה. אלפרון נרצח אתמול (ב') בפיצוץ מטען חבלה במכונית בה נסע בצומת יהודה המכבי ודרך נמיר בתל-אביב, זמן קצר לאחר שיצא מבית משפט השלום בתל-אביב, שם הואשם בנו דרור בסחיטה באיומים.

משפחתו של אלפרון וחבריו הרבים יצאו היום מביתו שברחוב השחר ברעננה וצעדו מאות מטרים לבית-העלמין שבעיר. גופתו של אלפרון הוסעה ברכב של חברה קדישא, שנסע לפני המשפחה. כמה מהמשתתפים במסע ההלווייה היכו צלמים שהמתינו מחוץ לבית.

שני בניו של אלפרון, דרור ובן קטין נוסף ששמו אסור לפרסום, הנמצאים בימים אלה במעצר, הגיעו להשתתף במסע הלוויה בליווי אנשי שירות בתי-הסוהר. עם זאת, בית המשפט לא אישר לדרור אלפרון לצאת מהמעצר לכל ימי השבעה - אלא לביקור אחד בלבד בבית המשפחה במהלך השבעה - זאת בשל חשש שינסה לנקום את מותו של אביו.

מאבטחים של השב"ס ואנשי יחידת הליווי נחשון פיטרלו כל העת מסביב לבית-העלמין. בין הדמויות המוכרות שהגיעו להלוויה נראו ריקו שירזי והאחים רוני ויוסי הררי. שירזי ציין: "באנו לעשות כבוד אחרון".

יוסי הררי סיפר כי אלפרון "היה איש משפחה, שמזמן עזב את הפשע". בתשובה לשאלה מי רצח אותו, השיב: "אני לא יודע. מה, אני איש משטרה?"

המשטרה ממשיכה בחקירת הרצח. על פרטי החקירה הוטל צו איסור פרסום.

אולמרט: לתת ניעור לגורמי האכיפה

בתוך כך, ראש הממשלה, אהוד אולמרט, מתח היום ביקורת מרומזת על גורמי אכיפת החוק, בעקבות חיסולו של אלפרון. אולמרט ציין כי יש צורך "לתת ניעור לגורמים שצריכים לתת מענה לפשיעה בישראל, לנוכח האירועים בחודשים האחרונים".

אולמרט הבהיר כי בכוונתו להיפגש בימים הקרובים עם השר לביטחון פנים, אבי דיכטר, ועם מפכ"ל המשטרה, דודי כהן, כדי לקבל עידכונים ולדון בדרכים להגברת המלחמה בפשיעה. הוא הזכיר את רצח הפרופ' דיוויד ניב ועו"ד יורם חכם וכן את רצח מרגריטה לאוטין לעיני בני-משפחתה בחוף בת-ים. "אירועים אלה מעידים כי יש פער בין רמת הפשיעה לרמת ההתמודדות של גורמי אכיפת החוק מולה. זה אתגר, ועלינו להתמודד איתו", אמר.

מאסר ממושך למתנקשים בנסים אלפרון

מוקדם יותר היום נגזרו היום 8 ו-10 שנות מאסר על איתן גרלה ואמיר סנקר, שהואשמו כי ניסו להתנקש במאי 2007 בנסים אלפרון, אחיו של יעקב אלפרון. בנוסף הוטל על כל אחד מהשניים קנס כספי בגובה 20 אלף שקל.

חשש מפיגועי נקמה

במקביל, המשטרה נערכת לאפשרות שההתנקשות ביעקב אלפרון אתמול תצית גל של "פיגועי נקמה" מצד המשפחה, שעשויים לגלוש למרכזי הערים ולפגוע גם באזרחים חפים מפשע.

למשפחת אלפרון אויבים לא מעטים שעשויים היו לקחת חלק בחיסול - ועשויים להוות בעקבות זאת יעד לנקמה - בהם איציק אברג'יל, אחד האנשים החזקים כיום בעולם התחתון, שהיה מסוכסך עם אלפרון על רקע שליטה בעסקי מיחזור הבקבוקים ואף היה מעורב בקטטה עם אלפרון ואנשיו; עמיר מולנר, אחד היעדים הבולטים של המשטרה בשנים האחרונות ומי שהיה מעורב פעמיים בקטטות עם אלפרון במלון דניאל בהרצליה וב"מפגש הסטייק"; ורפי אוחנה, עבריין בכיר המסוכסך עם אלפרון סביב שליטה בבתי קזינו ומי שניצל מניסיון רצח שביצעו - על-פי חשדות המשטרה - דרור אלפרון וחברו החייל אמיר ניגרקר.