ההסכם עם מזרחי טפחות חושף את שוויה של כאל - 2.5 מיליארד שקל

כאל תנפיק כרטיס אשראי ממותג למזרחי טפחות ותיתן לבנק אופציה לרכישת 10% ממניותיה

בנק מזרחי טפחות חתם היום (ג') עם כאל על הסכם לחמש שנים להנפקה משותפת של כרטיסי אשראי ממותגים תחת הלוגו "מזרחי טפחות". במסגרת ההסכם, ניתנה למזרחי טפחות, בניהולו של אלי יונס, אופציה לרכוש מכאל 10% (דילול מלא) ממניות החברה לפי נוסחה תלוית ביצועים. לפי האופציה, שוויה של כאל נאמד ב-2.5 מיליארד שקל ומחושב לפי מכפיל 12 על הרווח השנתי.

שווי האופציה עצמה מוערך בכמה עשרות מיליוני שקלים והיא ניתנת למימוש בכל עת, לאחר שמחזור שימושי האשראי החודשי הממוצע שביצעו לקוחות הבנק בכרטיסים יגיע להיקף מינימלי שנקבע בהסכם. האופציה ניתנה לחמש שנים ואם תמומש, תוארך תקופת ההסכם לעשר שנים ממועד החתימה. מזרחי טפחות מחזיק כיום ב-1.7% מישראכרט, נתח שקיבל ללא תמורה מבנק הפועלים בחידוש ההסכם לפני כמה חודשים.

לדברי בעז צ'צ'יק, מנכ"ל כאל, "זהו הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי שיגדיל את כוחה של כאל בשוק כרטיסי האשראי. כאל תנהל עבור מזרחי טפחות את המעטפת השיווקית סביב הכרטיסים הממותגים ותיצוק תכנים ייחודיים לכרטיס הממותג".

במזרחי טפחות רואים בכרטיס האשראי הממותג הנושא את שם הבנק, מוצר דגל של הבנק וכלי לתת ללקוחות הבנק הטבות ייחודיות, להגביר את האטרקטיביות של הבנק כלפי לקוחות פוטנציאליים ולהעמיק פעילות עם לקוחות קיימים.

כיום 75% מכרטיסי האשראי במזרחי טפחות הם כרטיסי ישראכרט, ועל פי הערכות שיתוף הפעולה עם כאל יגדיל משמעותית את חלקה של כאל בקרב לקוחות הבנק על חשבון ישראכרט. כאל נמצאת כיום בבעלות בנק דיסקונט (72%) והבנק הבינלאומי (28%) וברשותה כרטיס האשראי המתגלגל ACTIVE.