צניחת מחירי הדלק הפילה את מדד המחירים ליצרן בארה"ב באוקטובר ב-2.8% - השיעור החד ביותר מאז 1947

הצפי היה לירידה של 1.9% ; מחיר הדלק נפל באוקטובר בשיעור 24.9% ; בניטרול מזון ואנרגיה נרשמה עלייה של 0.4% בליבת מדד המחירים ליצרן לעומת צפי לעלייה של 0.1% ; מחר יפורסם בארה"ב מדד המחירים לצרכן

מדד המחירים ליצרן שפורסם היום בארה"ב לפני תחילת המסחר הצביע על ירידה החדה ביותר במדד מאז שנת 1947. המדד ירד באוקטובר ב-2.8% לעומת צפי לירידה של 1.9% ולעומת עלייה של 0.4% בחודש ספטמבר. הגורם המרכזי בירידה החדה הייתה צניחתו של מחיר הדלק שנפל בשיעור של 24.9%, כך דיווח משרד העבודה האמריקני.

בסה"כ נירשמה ירידה בשיעור של 12.8% במחירי מוצרי האנרגיה המוגמרים, הירידה החדה ביותר מאז שנת 1986. מחירי המזון רשמו ירידה קלה בלבד בשיעור 0.2% באוקטובר.

בניטרול מזון ואנרגיה נרשמה עלייה של 0.4% בליבת מדד המחירים ליצרן לעומת צפי לעלייה של 0.1%. ובדומה לעלייה שנרשמה בחודש ספטמבר שגם היא הסתכמה ב-0.4%.

במונחים שנתיים עלה המדד ב-5.2% לעומת צפי ל-6.2%, זוהי ירידה ביחס לרמת האינפלציה השנתית שנרשמה בחודש הקודם, אז עמד המדד במונחים שנתיים על 8.7%. ליבת המדד במונחים שנתיים עלתה ב-4.4% לעומת צפי לעלייה של 4% ולעומת עלייה של 4% בליבת המדד בחודש הקודם.

עם פרסום הנתון המשקף ירידה בלחצים האינפלציוניים התמתנו מאד הירידות שנרשמו קודם לכן בחוזים העתידים על המדדים המובילים בוול סטריט, וחלקם אף עבר להסחר בעלייה.

בנוסף פורסם היום לפני פתיחת המסחר כי היקף רכישת ניירות ערך אמריקניים לטווח הארוך (אג"ח ממשלתיות) על ידי משקיעים מחוץ לארה"ב בחודש ספטמבר זינק ב-66.2 מיליארד דולר לעומת צפי לעלייה של 27.2 מיליארד דולר. הנתון לחודש אוגוסט עודכן כלפי מעלה ל-21 מיליארד לעומת פרסום קודם של 14 מיליארד דולר.

מהנתון עולה כי לראשונה עקפה סין את יפן כמחזיקה הגדולה ביותר באג"ח של ממשלת ארה"ב. בחודש ספטמבר סין רכשה 43.6 מיליארד דולר באג"חים ובסה"כ מחזיקה סין בכ-585 מיליארד דולר באג"ח ממשלתיות, זאת לאחר שבשישה מתוך שבעת החודשים האחרונים הגדילה את החזקותיה. לעומת יפן שמכרה אג"ח בסך של 12.8 מיליארד דולר והחזקתה הסתכמה ב-573.2 מיליארד דולר.

נתון מאקרו כלכלי נוסף שפורסם היה המכירות השבועיות ברשתות השיווק שירדו ב-0.9% לעומת השנה שעברה בשבוע שהסתיים ב-15 בנובמבר. על פי נתון הרדבוק מכירות רשתות השיווק ירדו בנובמבר ב-1.1% לעומת רמת המכירות שנרשמה באוקטובר.