חשיפת פרטי ההסכם ברשות שדות-התעופה: העובדים יזכו לתוספת שכר בגובה 7%

מנכ"ל רש"ת, קובי מור: "ההסכם המתגבש מיישם את מדיניות רש"ת להתייעלות תפעולית ולהתאמת המשאבים ומצבת כוח-האדם לצרכיה החיוניים של הרשות ולתפקוד יעיל יותר"

עובדי התפעול והמבצעים ברשות שדות התעופה, המהווים את מרבית העובדים בנתב"ג, יזכו לתוספת שכר בגובה 7%. מנגד, גמלאי רש"ת לא יוצמדו עוד לראשונה אל תוספות השכר של העובדים, אלא למדד בלבד. כך עולה מפרטי ההסכם החדש שגובש בין הנהלת רש"ת לוועד העובדים ולהסתדרות אשר קיבל לראשונה גם את ברכת משרד האוצר. בכך מגיע לקיצו סכסוך העבודה הארוך והמתיש בנתב"ג, שכלל גם השבתת טיסות.

שיעור תוספת השכר מורכב מ-5% להם זכאים כלל עובדי המגזר הציבורי, ו-2% נוספים לכל מי שאינו מוגדר "עובד משרדי" ברש"ת. בהנהלת הרשות מסבירים את ההסכמה לתוספת המיוחדת בעומס הרב שנופל לאחרונה על פקחי הטיסות ועוד יוסיף ליפול עם יישום מסקנות דו"ח לפידות בנוגע לבטיחות הטיסות בשדה, ובכל הקשור לעובדי התפעול מסבירים בהנהלה כי העובדים הסכימו לגמישות תפעולית. כך למשל, ניתן יהיה להעסיק עובדי תפעול גם לשעות קצובות ובמועדים משתנים על פי העומסים.

ועד העובדים לא הצליח להביא לקליטתם של מאות עובדי הקבלן בשדה, אולם הובטח בהסכם כי היחידה הממוחשבת לבידוק ביטחוני שתקום בעתיד, תקלוט עובדים קבועים ולא עובדי קבלן. בנוסף, 178 עובדים המוגדרים "ארעיים" יקבלו קביעותו בהדרגה, במשך 6 שנים. הנהלת רש"ת רשמה הישג בכך שלא תצטרך למלא את כל התקנים עבור כל עובד ותיק שיפרוש באופן טבעי, ובכך תיווצר בהדרגה התייעלות. עוד הסכימו העובדים לכניסה של חברת ייעוץ שתקבע קריטריונים לתמרוץ עובדים על פי תפוקות. המלצות אלה יובאו לאישור ההנהלה והעובדים. יש לציין כי תוספות השכר שיינתנו לעובדים יחולו גם על העובדים הארעיים כפי שדרשו בוועד, אולם לא יחולו על העובדים שמוגדרים כ"עונתיים".

"ההסכם המתגבש מיישם את מדיניות רש"ת להתייעלות תפעולית ולהתאמת המשאבים ומצבת כח האדם לצרכיה החיוניים של הרשות ולתפקוד יעיל יותר", אמר היום קובי מור, מנכ"ל רש"ת. אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אמר כי "בעידן של משברים כלכליים לרבות גל פיטורים הפוקד את המשק הוודאות התעסוקתית, שהושגה במסגרת ההסכמות שגובשו, מהווה ערך עליון".