500 ימי חסד לא הספיקו

רשימת השטויות שעשה מנכ"ל יאהו הפורש השנה לא היתה מביישת אפילו את פולסון

השאלה היא לא למה ג'רי יאנג פרש. הכתובת הייתה על הקיר כבר מזמן, הכרוניקה ידועה מראש. השאלה העיקרית שנותרת ללא תשובה היא מדוע לקח ליאנג כל-כך הרבה זמן להודות בכישלון.

הסירוב למיקרוסופט

יאנג, לא היה יכול לדמיין בחלומותיו הגרועים ביותר ש-2008 תהיה עבורו שנה כה נוראית. 17 חודשים בלבד בתפקיד מאז אייש אותו מחדש, ויאנג יכול לזקוף לרעתו צניחה של כ-60% בערך המניה והשמדת ערך של יותר מ-30 מיליארד דולר משווי השוק של החברה, בהשוואה לכמה שהייתה יכולה להיות שווה לו הייתה אומרת "כן" להצעת הרכש של מיקרוסופט בפברואר.

בכירים ממורמרים

אילו עוד כישלונות היו ליאנג מלבד סירובו העיקש להירכש על-ידי מיקרוסופט? בכירים רבים נטשו בתקופתו את החברה, והביעו בכך את אי אמונם בדרך שבה בחר להוביל את החברה, ובעתיד הקרוב צפוי בחברה גל פיטורים שני במספר ו-1,500 איש יילכו הביתה לאחר שבינואר פוטרו 1,000 עובדים.

ביטול השת"פ עם גוגל

בנוסף, רק לאחרונה בוטל הסכם שיתוף הפעולה עם גוגל, שעשוי היה להזרים ליאהו 900 מיליון דולר נוספים מדי שנה. במקרה הזה יאנג אומנם לא אשם, אבל העובדה שגוגל בחרה שלא להמשיך בעסקה כזו עשויה להעיד שהקשיים הרגולטוריים לא התאימו לגוגל כמו גם החיבור לחברה מדשדשת שלא מצליחה למצוא כיוון אמיתי.

הפיאסקו

עם עזיבתו של טרי סמל, שכיהן כמנכ"ל יאהו לתקופה של 6 שנים, המשקיעים בחברה תלו תקוות ביאנג שיהיה האיש שיחזיר את החברה לימיה הגדולים, עת שליטתה בענף האינטרנט הייתה כמעט בלתי מעורערת. פתאום סמל, שבתקופתו המניה זינקה ב-150%, מעורר במשקיעים געגוע.

לרוב, מנכ"ל חדש מקבל תקופה של 100 ימי חסד להוכיח כי הוא מסוגל לעמוד במשימה. במקרה של יאנג, גם 500 ימי חסד לא הספיקו. בצל המשברים התכופים שעוברים על החברה, נדמה כי סימן הקריאה שמלווה את הלוגו של יאהו צריך להתחלף בסימן שאלה. כזה שמאפיין את עתידה האפוף בערפל של חברת האינטרנט הפופולרית. יאהו?

מפה חדשה

נוף האינטרנט ישתנה לבלי היכר אם יאהו תיעלם מהמפה והצעדים בהם נוקטת יאהו לאחרונה, במטרה להגשים את החלום ולהפוך לחברה שמספקת פלטפורמה ומציעה למפתחים הזדמנויות רבות לניצול המשאבים שלה, הם אולי קרש ההצלה האחרון של החברה.

יחד עם זאת, יש להניח שעצמאותה של החברה לא תישמר לאורך זמן - בין אם על-ידי עסקה עם מיקרוסופט, AOL או הפיכתה לחברה פרטית. יאנג מפנה היום את הכיסא בשקט יחסי ויכול רק לחלום שיום אחד ייחשב שוב ליקיר התעשייה, ולא לאדם שהוביל את יאהו מהפח אל הפחת.