חברת בוקסי השלימה גיוס של 4 מיליון דולר

ההון גויס משתי קרנות הון סיכון - Union Square ונצ'רס ו-Spark Capital

הסטארט-אפ הישראלי Boxee ממשיך כרגיל. ל"גלובס" נודע כי החברה גייסה לאחרונה 4 מיליון דולר משתי קרנות הון סיכון - Union Square ונצ'רס ו-Spark Capital. ההון המגויס מצטרף לסכום של כ-2 מיליון דולר שגייסה החברה בעבר ממשקיעים פרטיים. ההון שגויס בסבב הנוכחי יסייע לבוקסי בניהול מגעים עם יצרניות התוכן הגדולות, כגון CBS, Hulu, אמזון ו-BBC, ויצירת קשרים עם יצרניות חומרה, במטרה לשכנע אותן לרכוש את התוכנה שמפתחת החברה.

את Boxee הקימו ב-2007 אבנר רונן, המנכ"ל, שהקים גם את חברת המסרים המידיים Odigo, שנמכרה לקומברס בכ-17 מיליון דולר; תום סלע; עידן כהן, שמשמש כמנהל מוצר; גדעון קזין, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברה; ורועי וולקן.

החברה מפתחת תוכנת מדיה סנטר המבוססת על קוד פתוח, כאשר לדברי כהן, המטרה היא "להפוך את הטלוויזיה ליותר רלוונטית. התוכנה מאפשרת למשתמשים לשלוט בתכני המדיה שמאוחסנים במחשב האישי או במרחב האינטרנטי, ולהביא אותם לטלוויזיה. השאיפה היא לשפר את האופן שבו אנשים צורכים מדיה ולהציג חוויית צריכה חדשה".

השירות שמציעה Boxee נמצא בגרסת אלפא סגורה, עם עשרות אלפי משתמשים, וכעת היא עובדת על מערכת ההפעלה לינוקס ו-Mac, אולם כבר בחודש הבא ניתן יהיה להשתמש בה גם באמצעות Windows.

רונן אמר ל"גלובס" כי "אני מקווה שהגיוס ייתן תקווה לחברות סטארט-אפ שאין להן עדיין הכנסות, ומנסות כעת לגייס כספים בפעם הראשונה. זה מאוד קשה, אבל הדבר הכי חשוב הוא להישאר נחושים". לדבריו, "נציגי הקרנות אמרו לנו 'לא' מספר פעמים, לפני שאמרו לנו 'כן', ולכן לעיתים חשוב גם לדעת מתי לא לקחת 'לא' כתשובה מספקת".**