מכון התקנים פרסם טיוטת התקן הישראלי למערכות להספקת גז טבעי

מנכ"ל המכון: השימוש בגז טבעי יפחית בלמעלה מ-50% את פליטת המזהמים מתחנות הכוח ליצור החשמל, כדוגמת תחנת רידינג, ויעמיד את ישראל בין המדינות המפותחות הפועלות להקטנת אפקט החממה

מכון התקנים הישראלי פרסם את טיוטת התקן הישראלי למערכות להספקת גז טבעי לביקורת הציבור. לדברי המכון, תקן זה יאפשר את גיוון מקורות האנרגיה בארץ ואת המשך יישומו של הפרויקט הלאומי להולכה וחלוקה של גז טבעי לתעשייה, ובעתיד גם לצרכנים הפרטיים.

טיוטת התקן מאמצת, בעזרתם של מומחים בינלאומיים וישראלים, את התקן האמריקני ANSI/NFPA 54 בשינויים ובתוספות שנלקחו ממסמכים בריטיים, במטרה להשיג רמת בטיחות גבוהה יותר, בהתאמה לחוקי מדינת ישראל.

תקן זה בא כהמשך ישיר לתקנים הישראליים, המכסים את מערכת ההולכה - מערכת המוליכה את הגז בקווים ראשוניים ובלחץ גבוה, לתחנת הכוח של חברת החשמל - ולתקן הישראלי המכסה את מערכת חלוקת גז - מערכת הפועלת בלחצים נמוכים יותר וכוללת את כל הקווים המוליכים את הגז למפעלי התעשייה ולצרכנים בינוניים וקטנים.

בעוד שהתקנים הקודמים כיסו את חלק המערכת עד לחצרי הצרכנים, תקן זה קובע את הדרישות למערכת הספקת הגז עד למכשיר צורך הגז, ומאפשר התקנה בטוחה של מערכת גז טבעי במגורים, מסחר, תעשיה וחקלאות.

דורון טמיר, מנכ"ל מכון התקנים: "היתרונות של המעבר לשימוש בגז טבעי הם גדולים. ראשית, השימוש בגז טבעי יפחית בלמעלה מ-50% את פליטת המזהמים מתחנות הכוח ליצור החשמל, כדוגמת תחנת רידינג, ויעמיד את ישראל בין המדינות המפותחות הפועלות להקטנת אפקט החממה. שנית, מפעלים בינוניים יוכלו להפיק את החשמל בעצמם באמצעות הגז הטבעי, כדוגמת מפעלי נייר חדרה, מה שיביא לגיוונם של מקורות האנרגיה.

גם משרד התשתיות הלאומיות מכיר בחשיבות התקינה הלאומית ורואה בקשר ההדוק בין החקיקה והתקינה את הדרך הנכונה להובלת פרויקטים לאומיים".