איגוד שחקני המסך מאיים בשביתת שחקנים שעלולה להשבית את הטלוויזיה

קורא לשר התרבות, ראלב מג'אדלה, להתערב ולמנוע את הרפורמה המתוכננת בשוק הטלוויזיה, שתאפשר הכנסת פרסומות לערוצי הכבלים והלוויין

שח"ם, איגוד שחקני המסך בישראל, שלח השבוע מכתב לשר התרבות, ראלב מג'אדלה, שבו מאיים האיגוד בשביתת שחקנים, כזו שתשבית את תעשיית הטלוויזיה, אם לא תסוכל הרפורמה המתוכננת בשוק הטלוויזיה, שתאפשר הכנסת פרסומות לערוצי הכבלים והלוויין.

שח"ם קורא להתערבותו של מג'אדלה למנוע את הרפורמה, שאותה יזם משרד האוצר, על מנת למנוע את "קריסת שוק הטלוויזיה בישראל, במיוחד כשהיא נערכת דרך מנגנון כה פזיז ובלתי רציני כחוק ההסדרים" - כך לשון המכתב. חוק ההסדרים מאפשר הכנסת שינויים מהותיים בחוק המקורי, בתהליך מהיר יחסית, לעתים חפוז, שבדיעבד עלול להתברר כ"מחטף". חששו העיקרי של איגוד השחקנים הוא מפיחות נוסף במעמדה של הדרמה המקורית, הנחשבת כ"סוגה עילית".

שילוב של פרסומות בכבלים ובלוויין עשוי לגרום לשדרניות להרחיק מעליהן ככל הניתן תוכניות מן הסוג הזה, ולהעדיף על פניהן תוכניות עתירות רייטינג ודלות תקציב בהשוואה לדרמה, כמו שעשועונים, תוכניות ריאלטי וטלנובלות.

"אנחנו קוראים להתערבותך ולעזרתך בנושא בטרם אלפי יוצרים, שחקנים ועובדים ייצאו לרחובות וישביתו את תעשיית הטלוויזיה כולה, לאורכה ולרוחבה", מסכמת עו"ד אפרת בן אברהם, מרכזת המחלקה לקידום היצירה הישראלית בשח"ם.

ממשרדו של מג'אדלה לא התקבלה תגובה עד לפרסום הידיעה.