מרכז השלטון המקומי ישבית בתי-ספר עקב הפיטורים הצפויים של 4,000 מאבטחים

זאת כתוצאה מקיצוץ 120 מיליון שקל בתקציב אבטחת מוסדות חינוך

מרכז השלטון המקומי, הסתדרות המורים, ונציגי ארגון ההורים מאיימים היום (ד') שלא לקיים לימודים במקומות שבהם לא יהיו מאבטחים. זאת, עקב הקיצוץ בתקציב האבטחה באמצעות המשרד לבטחון פנים ב-2009 מ-170 מיליון שקל ל-50 מיליון שקל (קיצוץ של 120 מליון שקל).

כתוצאה מן הקיצוץ, הודיע משרד הפנים על פיטוריהם הצפויים של כ-4,000 מאבטחים במוסדות החינוך בעוד כחודש. יו"ר המרכז וראש העיר כרמיאל, עדי אלדר, זימן פגישה דחופה עם ראשי ארגוני המורים, יוסי וסרמן ורן ארז, בעקבות אי הצלחת מרכז השלטון המקומי להביא לביטול הקיצוץ ואמר: "ממשלת ישראל שוכחת שאיננו חיים בשוויץ, ושיש גורמים שרק ממתינים לשעת הכושר לפגוע בנו", והוסיף: "הלימודים לא יתקיימו בית ספר שאין בו מאבטח".

משרד החינוך מאשים את משרד האוצר באחריות ל"הפקרת התלמידים", בשל המצב הכללי. שרת החינוך, הפרופ' יולי תמיר, בתגובה על הקיצוץ במספר המאבטחים, במוסדות החינוך, היום (ד') בשיבת הקבינט החברתי-כלכלי: "לא יעלה על הדעת שהממשלה ביד אחת מנסה ליצור מקומות עבודה, וביד השניה גורמת לפיטורי 4,000 עובדים". ממשרד החינוך נמסר: "משרד האוצר חייב להודיע לאלתר כי הוא חוזר בו מכוונתו. משרד החינוך יפעל בשיתוף עם מרכז השלטון המקומי כנגד החלטה זו".

יצויין כי במכתב ששלח השר לבטחון פנים, אבי דיכטר, לשרת החינוך יולי תמיר מתחילת החודש הבהיר, כי "בטוחני כי משרד החינוך על אף שלא הביע התנגדות בישיבת הממשלה, מבין את משמעויות ולפיהן מ-2009 לא יהיו מאבטחים בשערי מוסדות החינוך, בהם קיים ההסדר. יודגש כי משטרת ישראל תמשיך לפעול באבטחה היקפית, במסגרת אחריותה הכוללת... על כן, הנני מצפה כי תפעלי מיידית להשגת התקציב הנדרש לאפשר את אבטחת מוסדות החינוך כפי שהיתה עד כה", כתב.