בעיצומו של המשבר העולמי - סאפיינס עוברת לרווחיות

דיווחה על רווח נקי של 375 אלף דולר ורבעון שמיני ברציפות של רווח תפעולי ; דיווחה על הכנסות של 11 מיליון דולר - צמיחה של 4.7% לעומת הרבעון המקביל

ירידה בהוצאות המימון סידרה לסאפיינס רבעון רווחי ראשון מזה שנים, ודווקא בעיצומו של המשבר העולמי חברת התוכנה עוברת לשורה תחתונה חיובית. סאפיינס מדווחת היום על רווח נקי של 375 אלף דולר. זאת לעומת הפסד נקי של חצי מיליון דולר ברבעון הקודם, והפסד של 288 אלף דולר ברבעון המקביל.

בשורה העליונה רשמה סאפיינס הכנסות של 11 מיליון דולר ברבעון השלישי. מדובר בהכנסות דומות לאלו של הרבעון הקודם, וצמיחה של 4.7% ביחס לרבעון המקביל.

"הגיע הזמן שנרשום רווח נקי", אמר היום ל"גלובס" מנכ"ל החברה, רוני על-דור. "כשהצטרפתי לחברה לפני שלוש שנים היינו במצב של הפסדים תפעוליים ושל חשש מפני אי-עמידה בהתחייבויות הפיננסיות. אחרי תהליך הדרגתי אנחנו רואים היום תוצאות", הוסיף.

סאפיינס מדווחת היום על רווח תפעולי מזה רבעון שמיני ברציפות. הרווח התפעולי הסתכם ב-709 אלף דולר, לעומת 579 אלף דולר ברבעון הקודם ו-185 אלף דולר ברבעון המקביל. השיפור ביחס לרבעון הקודם נבע בעיקר מהירידה בהוצאות השיווק וההנהלה.

עם זאת, את עיקר השיפור החברה רושמת בסעיף המימון, לאחר שהוצאות המימון ירדו ל-299 אלף דולר ברבעון השלישי. זאת לעומת מיליון דולר ברבעון הקודם וחצי מיליון דולר ברבעון המקביל. "יש לנו אג"ח שקלי, וחלק ניכר מהוצאות המימון שלנו קשורות להתאמות מט"ח", הסביר סמנכ"ל הכספים של החברה, רוני גלעדי. "חשוב לציין כי הוצאות המימון ברבעונים הקודמים היו חשבונאיות בלבד, כי את הקרן והריבית אנחנו מחזירים פעם בדצמבר. הדולר עובד כרגע לטובתנו, וברבעון הרביעי נרשום הכנסות מימון", הוסיף.

בניכוי הפחתות וחלוקת אופציות לעובדים מדווחת סאפיינס על שורה תחתונה חיובית עוד יותר, עם רווח Non-GAAP של 803 אלף דולר, או 4 סנט למניה. זאת, לעומת הפסדים Non-GAAP שהסתכמו ב-416 אלף דולר ברבעון הקודם, ו-28 אלף דולר ברבעון המקביל.

סאפיינס מספקת פתרונות תוכנה לתחום הביטוח, ונסחרת באופן דואלי בנאסד"ק ובתל-אביב לפי שווי של 40 מיליון דולר, לאחר עלייה של 38% מתחילת השנה. סאפיינס היא חלק מקבוצת פורמולה , שנסחרת אף היא בנאסד"ק ובתל-אביב, לפי שווי של 75 מיליון דולר.

סאפיינססאפיינס