ביהמ"ש: העיתון "מקור ראשון" יגיב בתוך 72 שעות לבקשת הפירוק של העובדים

בבקשה נאמר כי לחברה חובות בהיקף של כ-1.5 מיליון דולר, מתוכם חובות המוערכים בכ-2 מיליון שקל לכלל 200 העובדים, וכי קיים חשש אמיתי להמשך קיומה של החברה וליכולתה להוציא לאור את העיתון

37 עובדי העיתון "מקור ראשון" הגישו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה דחופה למינוי מפרק זמני מפעיל לחברת שבוע ישראלי, המו"ל של העיתון, שבשליטת קבוצת הירש מדיה שבבעלות שלמה בן-צבי.

השופטת ורדה אלשיך קבעה כי יש לקבל את תגובת החברה לבקשה בתוך 72 שעות.

בבקשה נאמר כי לחברה חובות בהיקף של כ-1.5 מיליון דולר, מתוכם חובות המוערכים בכ-2 מיליון שקל לכלל 200 העובדים, ובכלל זה חוב של למעלה מחצי מיליון שקל למבקשים.

העובדים טוענים כי קיים חשש אמיתי להמשך קיומה של החברה וליכולתה להוציא לאור את העיתון. לדבריהם, מזה זמן רב שהעיתון מצוי בקשיים כלכליים ומשכורת חודש אוקטובר שולמה בחלקה ובאיחור. העובדים טוענים כי בן-צבי אינו יכול לעמוד עוד בפירעון חובותיו, וכי נשקפת סכנה מיידית וממשית להמשך פעילותו ללא התערבות בית המשפט.

יצויין כי במכתב לעובדים מסר העיתון שקיים סיכוי טוב ביותר שבתוך מספר ימים מספר יושקע כסף נוסף, העשוי לאפשר תשלום מלוא החובות לא יאוחר מפברואר 2009, וכי קיים סיכוי שגורם חיצוני יזרים כספים לעיתון, ובכך יביא לפיתרון שיסייע בהבראתו.

לפי סקרי TGI, בשנים האחרונות כ-4% מהציבור בישראל קוראים את העיתון ביום שישי, ומספר המנויים שלו נאמד בלמעלה מ-20 אלף. (פש"ר 2754/08).

מ"מקור ראשון" נמסר בתגובה: "עיתון מקור ראשון מוצא לאור על-ידי מקור ראשון המאוחד (הצופה) בע"מ. לא הוגשה כל בקשה לפירוק של העיתון, והפרסום בעניין זה הינו מטעה ומגמתי. הבקשה האמורה מתייחסת לבקשת פירוק של חברת שבוע ישראלי בע"מ, המשמשת כספק של מקור ראשון, ומעסיקה עובדים הנותנים שירותים למקור ראשון.
הבקשה חסרת יסוד וצפויה להדחות על הסף".

עוד נכתב בתגובה כי "הבקשה הוגשה על-ידי 37 עובדים בלבד, שהם פחות מ-10% מעובדי החברה, כאשר רוב מוחלט של עובדי החברה אינם תומכים בבקשה, ומעוניינים בהמשך הצלחת וצמיחת העיתון. למרות שהעובדים האמורים אינם מועסקים על-ידי העיתון, הנהלת 'מקור ראשון' התחייבה לפעול מול שבוע ישראלי בע"מ, על מנת להבטיח את תשלום מלוא השכר והזכויות המגיעים לעובדים. כך, בהתערבותה של הנהלת 'מקור ראשון', עד כה שולם במלואו השכר לעובדי העיתון, למעט פחות ממחצית של חודש אחד מהשנה שעברה, שגם לגביו ימצא פיתרון בקרוב. הנהלת העיתון הגיעה להבנות עם מספר קרנות להבטחת כל הזכויות הסוציאליות המגיעות גם לעובדי 'שבוע ישראלי'. העיתון מאמין כי ניתן יהיה להגיע להבנה עם קבוצת העובדים בזמן הקרוב לשביעות-רצונם של כל הצדדים, מחוץ לכותלי בית המשפט".