מפיצת אורפק במקסיקו תובעת ממנה 31 מיליון דולר

חברת פיולומט דה מקסיקו, ששימשה מפיצה בלעדית של אורפק במקסיקו, טוענת כי האחרונה הכשילה את פעילותה כשסיפקה מוצרי דלקן פגומים ולקויים ומערכת תוכנה רוויית תקלות

חברת פיולומט דה מקסיקו, שבשליטתו וניהולו של שלום מנובה, תובעת בבוררות בפני השופט בדימוס ישי לויט כ-31 מיליון דולר מחברת אורפק מערכות, הנסחרת בבורסת ה-AIM לונדון.

פיולומט, ששימשה מפיצה בלעדית של אורפק במקסיקו, טוענת כי האחרונה הכשילה את פעילותה כשסיפקה מוצרי דלקן פגומים ולקויים ומערכת תוכנה רוויית תקלות.

מנובה כיהן בעבר כמשנה למנכ"ל סלקום, דירקטור בפלאפון, מנכ"ל קרדן השקעות ויו"ר קרדן תקשורת. אורפק, ש-59% ממניותיה מוחזקות על-ידי או.אר.טי הנסחרת בבורסה בתל-אביב, עוסקת בייצור מערכות לניהול תדלוק ולניהול תחנות דלק.

באמצעות עוה"ד איל רוזובסקי וליויאן סגל ממשרד צלרמאיר-פילוסוף מאשימה פיולומט את אורפק ב"בריונות, נבזות, תרמית ועושק". לדבריה, אורפק סיפקה מוצרים בלתי מוגמרים, הנמצאים בשלבי פיתוח, רוויים תקלות, שגרמו לנזקים של ממש ללקוחותיה (תחנות דלק וציי רכב). לכן, לטענתה, היא נאלצה להשקיע מיליוני דולרים כדי להתגבר על התקלות.

כן טענה כי אורפק התקשרה בחשאיות עם עובד בכיר בפיולומט כדי להונות אותה, וכן כי אורפק הפרה את הבלעדיות כשהתקשרה עם מפיץ המשנה המוביל של פיולומט במקסיקו. המניע, לדבריה, הוא ניסיונה של אורפק "שוב ושוב, בדרכים שונות, לרכוש החזקה בפיולומט, בהבינה כי שווי פעילותה העסקית רב. ניסיון זה לא צלח". לכן, טוענת פיולומט, החליטה אורפק לחסלה ולרשת את פעילותה.

אורפק, המיוצגת על-ידי עוה"ד דורון דן ואורן פכטהולד ממשרד וקסלר-ברגמן, טרם הגישה כתב הגנה.