מעיין ונצ'רס מקווה להשלים גיוס של 5-10 מיליון דולר ממשקיעים זרים

עוד נודע ל"גלובס" כי הגיוס של החממה מתוכנן להתבצע ללא דיסקאונט על מחיר השוק ; במעיין, שנסחרת היום לפי שווי של 64 מיליון שקל, סירבו להגיב לידיעה

יש גם חברות בורסאיות שמצליחות לגייס במהלך משבר, ואפילו לא בדיסקאונט. מעין ונצ'רס נמצאת לקראת סופו של תהליך גיוס ממשקיעים זרים. כך נודע ל"גלובס". סכום הגיוס עדיין לא נקבע, אך כנראה מדובר ב-5-10 מיליון דולר.

עוד נודע, כי הגיוס יבוצע בשווי שלא יפחת ממחיר השוק ואולי אף יעלה עליו. במעיין, שנסחרת היום לפי שווי של 64 מיליון שקל, סירבו להגיב לידיעה.

מעין ונצ'רס, שמנוהלת על-ידי צביקה בן-פורת, היא החברה האם של החממות מעין בבאר שבע, איריס ונצ'רס בשדה בוקר ורותם ונצ'רס בדימונה, ובעלת אחזקה בקרן הון הסיכון הבורסאית טכנופלס. בעלת השליטה בה היא קרן אינפיניטי.

נכון לסוף הרבעון השני של 2008, למעין יש 35 מיליון שקל בקופת המזומנים וחוב אג"ח בהיקף של 42 מיליון שקל. ברבעון האחרון ערכה החברה רכישה חוזרת של אג"ח בהיקף של 12 מיליון שקל ערך נקוב. האג"ח נסחרות היום לפי שער של 0.51 אגורות.

הון לפורטפוליו

אמנם החברה מממנת את השקעותיה בעיקר בעזרת הלוואות מהמדען הראשי ולכן היא יכולה להתקיים גם בקצב שריפה מינימלי, אך היא עדיין מחויבת בביצוע השקעות משלימות של כ-15% מתקציב כל חברה שלה (כ-60 אלף דולר לחברה) ומימון מנהלת החממה ודמי הבורסה.

כמו כן, היא חייבת הון כדי להמשיך להשקיע בחברות הבנות שלה גם אחרי תקופת החממה כדי למנוע את סגירתן במצבים של היעדר גיוסים כמו היום, ובימים טובים יותר - להשקיע לצד המשקיעים החדשים ולמנוע את דילול חלקה. כך, שהגיוס הנוכחי, אם וכאשר יתבצע, מאפשר לחברה אוויר לנשימה.

במחצית הראשונה של 2008 היו למעין הכנסות של 17.2 מיליון שקל, אך היא רשמה הפסדים של 20 מיליון שקל, בעיקר בשל ירידה בערך החברות הבנות. מעין הייתה החממה הראשונה שביצעה הנפקה בבורסה בתל אביב בתחילת 2006, כשגייסה 24 מיליון שקל לפני שווי של 42 מיליון שקל.

מעין עדיין לא הגיעה לידי מימוש האחזקות שלה באף אחת מן החברות הבנות במסגרת אקזיט, אך מאז ההנפקה רכשה שתי חממות נוספות והנפיקה את אפליסוניקס בבורסה בתל אביב.

לאחרונה, דיווחה על תחילת מכירות של המוצר של אפליסוניקס, קבלת מענק משרד הביטחון בהיקף של חצי מיליון שקל למגנא, גיוסים לפי שווי של 5 מיליון דולר לבוגרות החממה מולטיפון וביוסנס ומזכר כוונות למכירה של אודיודנט תמורת 3.5 מיליון דולר ואחוזים מן ההכנסות.