הנפט נפל השבוע ב-13%; סיים את המסחר הערב בעלייה קלה של 51 סנט ונקבע ב-49.93 דולר לחבית

אנליסטים בשוק תוהים ביחס ליכולתו של הנפט להציג תיקון משמעותי לירידות שנרשמו בו מאז חודשי הקיץ על רקע המיתון בשווקים בכלל וקריסת תעשיית כלי הרכב בפרט שמובילים לירידה בביקושים ; הערכות אנליסטים: הנפט ירד ל-40 ד' לחבית

המסחר בחוזים העתידיים על הנפט הגולמי בבורסת הסחורות בניו יורק הסתיים בעלייה של 51 סנט במחירו ל-49.93 דולר לחבית. זאת לאחר שאתמול, ננעל מחירו של הנפט בשפל של 3.5 שנים ב-49.62 דולר לחבית לאחר שצנח ביום הפקיעה של החוזה לדצמבר ב-7.5%. בסיכום שבועי צלל מחיר הנפט ב-13% .[לאתר חוזים עתידיים]

אנליסטים בשוק תהו ביחס ליכולתו של הנפט להציג תיקון משמעותי לירידות שנרשמו בו מאז חודשי הקיץ אז קבע הנפט שיאים ברמות של 147 דולר לחבית. החשש הוא כי המיתון אליו שוקעת כלכלת העולם בכלל ותעשיית הרכב בפרט, אשר עומדת בימים אלה על סף תהום ממשי בארה"ב ורושמת פגיעה קשה גם בקרב יצרניות המכוניות באירופה ובמזרח, כל אלה יביאו להמשך ירידה בביקושים לנפט ומוצריו. מוקדם יותר היום נפל מחיר הנפט לשפל תוך יומי חדש כשנסחר ברמה של 48.25 דולר לחבית.

"לדעתי הנפט ימשיך לרדת, ובהעדר ביקושים אני צופה כי מחירו יגיע ל-40 דולר לחבית" אמר זכרי אוקסמן, סוחר בכיר בוויזדום פיננשל. " קשה כרגע לקנות כל דבר בשוק כאשר מגמת הירידות כה דומיננטית, הוסיף.

מחיר החוזה העתידי על הזהב למסירה בדצמבר זינק הערב ב-43.1 דולר שהם 5.8% ונקבע בסיום ב-791.8 דולר לאונקיה. מוקדם יותר במהלך היום זינק המחיר מעט מעל ל-800 דולר לראשונה מאז ה-16 באוקטובר. בסיכום שבועי רשם הזהב עלייה של 6.6%, שיעור העלייה החד ביותר שנרשם במסחר במתכת היקרה מאז ה-19 בספטמבר.