ציפי לבני בראיון לערוץ 2: "יש משבר פיננסי וזו אחריות של ממשלה לתת את הביטחון לחוסכים - כאן ועכשיו"

בראיון ליאיר לפיד בתוכנית "אולפן שישי" אמרה יו"ר "קדימה": "ביבי נתניהו יכול להיות שר אוצר אבל את המדיניות גם בנושאים הכלכליים צריך להוביל ראש הממשלה" ; על כישלון המגעים הקואליציונים: "לא שילמתי סכומים שאי אפשר, לא נכנעתי לש"ס, לא מעלתי באידאולוגיה שאני מאמינה בה"

"התוכנית הכלכלית עוסקת במשבר הריאלי, היא לא עוסקת בדאגות האמיתיות של אנשים לפני פנסיה לחסכונות שלהם. יש משבר פיננסי וזו אחריות של ממשלה לתת את הביטחון לחוסכים וצריך לתת ביטחון כאן ועכשיו", אמרה ציפי לבני, יו"ר מפלגת "קדימה" והמועמדת לראשות הממשלה מטעמה, בראיון שנערך איתה הערב בחדשות ערוץ 2.

"ביבי נתניהו יכול להיות שר אוצר אבל את המדיניות גם בנושאים הכלכליים צריך להוביל ראש הממשלה", היא אומרת באשר לאפשרות שיו"ר האופיזיציה הנוכחי ואחד מהמועמדים המתחרים לראשות הממשלה מטעם המפלגה היריבה יכהן כשר האוצר בממשלה בראשותה. "לטווח הארוך צריך להוביל תוכנית כלכלית שמבוססת על חשיבה חברתית שלא הייתה כאן בעבר", היא מוסיפה.

מכאן התקדם הראיון עם שרת החוץ לבני לפסים פוליטיים יותר. "הסיפור של חלוקת ירושלים כבר היה בקמפיינים הקודמים של ביבי". באשר למו"מ לשלום היא אומרת: "צריך קודם כל להיכנס לחדר, ואני לא מפחדת להיכנס לחדר. אני עושה את זה כל יום במו"מ מול הפלסטינאים".

יאיר לפיד, המראיין ומגיש "אולפן שישי" בה התראיינה לבני, התייחס לסוגיית הגיוסים המרשימה של מפלגת "הליכוד" לשורותיה בעוד "את בינתיים גייסת את יואל חסון.זה לא נורא מרשים".

"אני עזבתי את הליכוד", היא עונה. "זו הייתה מפלגה שידעה להגיד לא לכל תוכנית. המפלגה היא אותה מפלגה והאנשים הם אותם אנשים", ובהמשך מוסיפה: "אני הוכחתי גם בהרכבת הממשלה שאני יודעת להגיד לא".

"אדם שנאבק מולי במאבק מאוד קשה והגיע למקום שני - אני לא חושבת שזו פוליטיקה בעייתית להציע למופז להיות מספר 2", ציינה.

; במבחן הראשון שלך להקים קואליציה נכשלת.

"אני מאוד גאה במבחן הזה: לא שילמתי סכומים שאי אפשר, לא נכנעתי לש"ס, לא מעלתי באידאולוגיה שאני מאמינה בה. אין לי ספק שש"ס ידעו באותה נקודת זמן מה הם לא יקבלו אצלי ומה הם יקבלו אצל ביבי. אני קיבלתי החלטה באותה נקודת זמן שאני לא מוכרת את כל הנורמות שאני מאמינה בהן כדי לשבת על כסא".

על הנהירה לחברון במהלך סוף השבוע הנוכחי: "מצב בלתי נסבל בעיני, שציבור זה לא מקבל החלטות של בית משפט. אני מקווה שתהיה תמימות דעים בעניין זה מקרב כל המפלגות".

; העובדה שביבי פתח פער בסקרים מכניס אותך ללחץ?

"כל אחד רוצה לקום בבוקר לסקרים שמחמיאים לו, וזה לא קרה הבוקר. אני לא בנאדם שקובע את ההתנהלות שלו על פי סקרים. ועל זה יהיו הבחירות, על מי יוביל את המדינה ובאיזו דרך".