שופרסל נסוגה מתוכניתה ליטול לידיה את מלאכת הסדרנות בסניפים

הרשת תמסור היום לספקים הודעה בעניין ; הנימוק שניתן לביטול ההחלטה הוא אי-הוודאות ששוררת בשוק ; שופרסל: "נחזור לתוכנית ברגע שנמצא לנכון"

רשת שופרסל החליטה לסגת מהתוכנית לנטילת מלאכת הסדרנות לידיה, ותמסור היום (א') הודעה לספקים בעניין.

מקורות בשופרסל הסבירו כי ההחלטה להמתין עם יישום תוכנית הסדרנות העצמית התקבלה לאור אי-הוודאות הקיימת בשוק. "מוטלת עלינו אחריות, ואנחנו לא רוצים לשנות את שווי-המשקל בשוק בטווח הקצר. נמתין עד פיזור הענן סביב אי-הוודאות, ונדע יותר איך השוק שלנו מתקדם".

במקביל הכחישו המקורות כי ההחלטה לסגת מהתוכנית באה על רקע המורכבות הרבה ביישומה. "אנחנו עובדים על הפרויקט מעל לשנה. הפרויקט הוא פרויקט נכון, וטוב שהוא יתבצע. בתקופה של אי-ודאות, על חברה כמו שופרסל מוטלת אחריות שלא לעשות שינויים בטווחים קצרים של זמן, אלא להמתין. זאת חלק מהמובילות של שוק לקחת אחריות באותו רגע. נחזור לתוכנית ברגע שנמצא לנכון".

כזכור, חשף "גלובס" כי שופרסל, בראשות המנכ"ל אפי רוזנהויז, הודיעה לספקים כי החליטה ליטול לידיה את מלאכת סדרנות הסניפים מהספקים - הודעה שגררה אחריה חששות כבדים מצד הספקים בשוק.

למרות שברשתות השיווק המובילות בעולם, מלאכת הסדרנות נעשית על-ידי הרשתות ולא על-ידי הסדרנים, משמעות העברת הסדרנות היא פגיעה בכוחם של הספקים ברשת.

"אסם רואה בסדרנות נכס אסטרטגי שנותן לה יתרון תחרותי", הגיב על כך מנכ"ל קבוצת אסם, גזי קפלן.

גם מנכ"ל יוניליוור, מוטי קרן, אמר לאחרונה ל"גלובס" כי "הסדרנות היא יתרון תחרותי של הספקים. הסדרנים ברשת שומרים על האינטרסים שלנו. אנחנו לא ניתן שזה יהפוך לאפיק לסחוט מאיתנו כספים. היום זה עוד צעד של שופרסל להגדיל שליטה וכוח על מה שקורה בחנות, וזה לגיטימי. אנחנו לא נרצה שזה ינוצל לרעה ולמסחר לא הוגן, למשל בכל הקשור למותג הפרטי. זה לנצל את הכוח ובלי הסדרניות, זה רק יגבר".

פנייה לממונה על ההגבלים

גם איגוד יצרני המזון בהתאחדות התעשיינים הגיב על כוונתה של שופרסל בפנייה לממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, והביע את חששו מצעד זה של הרשת.

ברשת שופרסל תכננו להעביר את מלאכת הסדרנות בהדרגה, לפי אזורים, כאשר במועד המעבר - כל מלאכת הסדרנות, גם של הספקים הגדולים בשוק הייתה אמורה לעבור לידי הרשת, זאת להוציא ספקי החלב.

שופרסל אף הודיעה כי תקלוט מאות עובדים לעבודה בסניפי הרשת כסדרנים.

כעת, שופרסל משהה את התוכנית, ולפי שעה לפחות הספקים יכולים לנשום לרווחה.