המטרה: להחליף את אפי; הבעיה: למצוא מישהו זול

מכבי ת"א כבר חרגה משמעותית מתקציבה, ושינוי בעמדת המאמן יביא לחריגה יוצאת דופן ; אופציית חזרתו של פיני גרשון קלושה בשל העלות הגבוהה שלו ; בכיר במועדון: "אפי טעה כשלא נתן צ'אנס לרודני ווייט"

במכבי ת"א כבר לא מסתירים את העובדה שאפי בירנבוים מועמד לסיים את דרכו בקבוצה. רענן כץ, מבעלי המועדון ומי שהיה התומך העיקרי במינויו של בירנבוים בקיץ, כבר הסיר באופן מעשי את התנגדותו לפיטוריו של המאמן. שמעון מזרחי ודייויד פדרמן נתנו את הסכמתם למהלך מיד אחרי ההפסד ביום חמישי במלחה.

הבעיה שנותרה כעת היא בעיקר כלכלית. מכבי כבר חרגה משמעותית מהתקציב שתכננה ערב פתיחת העונה, ושינויים פרסונליים כאלו ואחרים - כולל בעמדת המאמן וצירוף שחקן או שניים - יביאו את הבעלים חודשיים בתוך העונה לחריגה יוצאת דופן אותה יצטרכו להשלים מכיסם.

בהקשר הכלכלי, הנזק הגדול ביותר ממנו חוששים במועדון הוא אי העפלה לטופ-16 ביורוליג שיביא לאובדן הכנסות גם מהסכם הטלוויזיה עם ערוץ 10. מהסיבה הזאת, אם בירנבוים ישרוד את המשחק ביום חמישי מול מלאגה ביורוליג, הוא עוד יכול למצוא את עצמו בסיטואציה מסוימת כשהוא מחזיק בתפקיד.

בעיה נוספת היא העובדה שכל מאמן שיגיע כעת ידרוש חוזה לתקופה של יותר משנה. הדבר יכול להיות משמעותי מאוד בראייה לטווח ארוך, אם במכבי יהיו מעוניינים ללכת בקיץ הבא על החזרתו של פיני גרשון לקבוצה. חזרתו של גרשון כבר העונה נראית בשלב זה לא רלוונטית, מאחר שהוא ייאבד את הטבת המס המופחת ממנה הוא ייהנה במידה ולא ישלים שלוש שנים ביוון. על פי תחשיב "גלובס" שנעשה במאי האחרון, ייאלץ גרשון להעביר לקופת המדינה סכום שעשוי להגיע ל-300 אלף אירו במידה ויחזור לישראל לפני תום שלוש שנים.

אגב, בהקשר של בירנבוים. מלבד חוסר התפקוד על המגרש שהגיע לשיאו בתבוסה ביום חמישי בירושלים, אחד הדברים עליהם כועסים במכבי הוא העובדה שחלק מהשחקנים שבירנבוים עצמו הביא לא מקבלים ממנו הזדמנות אמיתית. "לא יכול להיות שאפי שהיה זה שהביא את רודני ווייט בשכר של מעל מיליון דולר, לא ייתן לו אפילו צ'אנס להוכיח שהוא שווה את הכסף הזה", אמר בכיר במועדון.