זכויות השידור של המכביה בארה"ב נמכרו בחצי מיליון דולר

רשת הטלוויזיה Jewish Life TV, שבבעלות איש התקשורת היהודי פיל בלייזר, אחראית לכך שלראשונה ישודרו משחקי המכביה מחוץ לישראל ; הרשת משדרת בכבלים בארה"ב ומגיעה ליותר מ-20 מיליון בתי-אב

דווקא בימים בהם המשבר הכלכלי מקשה על קיום המכביה ה-18, הצליחו ראשי הוועדה המארגנת של המשחקים לרשום עסקה יוצאת דופן: לראשונה בתולדות המשחקים תשודר המכביה בשידור ישיר גם מחוץ לישראל, בינתיים רק לארצות הברית. מדובר בהסכם מכירת זכויות שנחתם עם רשת הטלוויזיה היהודית J.L.TV (Jewish Life TV) שבבעלותו של איש התקשורת היהודי פיל בלייזר. העסקה נאמדת בכחצי מיליון דולר.

הרשת משדרת בכבלים בארצות הברית ומגיעה ליותר מ-20 מיליון בתי אב ברחבי המדינה. בפברואר 2009, חמישה חודשים לפני המכביה, תחל הרשת בשידור שבועי קבוע לקראת המשחקים. 20 אנשי צוות של הרשת יגיעו לישראל. הרשת מתכוונת לשדר את טקס הפתיחה מאצטדיון רמת גן בשידור חי לארה"ב וכמו כן לשדר את טקס הנעילה שיתקיים בלטרון. בנוסף לשידור טקס הפתיחה והנעילה, הרשת תשדר משחקי גמר בשידור חי ותפיק מגזין לסיכום אירועי היום של המשחקים.

לצורך השידורים מישראל גייסה הרשת בין היתר את שחיין העבר מארק ספיץ ואת המתעמל מיץ' גיילורד, שהוביל את נבחרת ארה"ב לזהב באולימפיאדת לוס אנג'לס 84'. ספיץ השתתף במכביה השמינית ב=1969 ובמכביה ה-12 נשא את הלפיד בטקס הפתיחה. גיילורד נטל חלק במשחקי המכביה ה-11 ב-1981 במהלכם זכה ב-6 מדליות זהב.

על פי ההסכם שנחתם בין J.L.TV לבין המכביה, יקבל הארגון חלק מההכנסות שיהיו לתחנה ממכירת זמן פרסום בשידורי המכביה. בימים אלו מתנהל מו"מ עם ערוץ 10 וערוץ הספורט על שידור המשחקים בישראל.