עליות באפיקים הסולידיים על רקע הערכות לפריסת "רשת הביטחון" מטעם האוצר

גאון בית השקעות: מחיר היעד לדולר לטווח של החודשים הקרובים הוא 4.35 שקלים אך בשבוע הקרוב יתכן שירד ל-3.9 ש' ; ממליצים לנצל את הירידות החדות שנוצרו באג"ח הקונצרני

שוק האג"ח הקונצרני והסולידי איבד היום את הקורלציה שאפיינה אותו מול שוק המניות המקומי בתקופה האחרונה וחזר לקורלציה ההפוכה המאפיינת לרוב את שני אפיקי ההשקעה המרכזיים בבורסה. שוק המניות רושם גם היום ירידות חדות בהובלת מדד הבנקים שנופל ב-6.6% על רקע החששות מפני חשיפתם של הבנקים הישראלים ושל חברות תעודות הסל המקומיות לבנק האמריקני סיטי אשר איבד ב-3 ימי המסחר האחרונים כמחצים משוויו ובשוק מצפים להתערבות ממשלתית להצלתו.

לעומת המדדים המנייתיים שיורדים, הרי שהמדדים המייצגים את האפיק האג"חי, מדדי התל-בונד נסחרים היום בעליות קלות בטווח שבין 0.3% ל-0.5%, כאשר האג"ח הבולטת היום בעלייה היא של דלק נדל"ן 5 שמזנקת ב-20% אך נציין כי התשואה (ברוטו) שלה עדיין משייטת ברמות גבוהות במיוחד של כ-55%. גאון בית השקעות ממליצים גם השבוע לנצל את הירידות החדות שנוצרו באג"ח הקונצרני ולשקול השקעה באג"ח בעלי דרוגים גבוהים. לדעתם ישנו סיכוי כי תוכנית "רשת הביטחון" במתכונת זו או אחרת שתוצע ע"י הממשלה תשפיע מאד לחיוב על מדדי התל-בונד.

ובשוק האג"ח הממשלתי בולטות סדרות האג"ח הבינוניות והארוכות של השחרים (אג"ח לא צמוד בריבית קבועה) בעליות שנעות בין 0.3% ל-0.5%. העלייה באפיק השיקלי מוסברת על רקע הציפייה להורדת ריבית בשיעור של 0.25% מחר על ידי בנק ישראל, מה שמביא לירידת התשואות ולעליית מחירי האג"ח.

בסקירה הכלכלית שפרסם גאון בית השקעות מציין האנליסט רביב חאיק הוא אומר : "באופן כללי אנו עדים למצב בו עקום התשואות השקלי נהיה תלול יותר ויותר". האנליסט ציין כי פער התשואות בין האג"ח הממשלתית ל-10 שנים הישראלית לזו האמריקאית התרחב ל-2.86% על רקע הציפייה להורדת ריבית חדה יותר בארה"ב (בשיעור של 0.5% באמצע דצמבר) נתון זה מייצג עלייה חדה בפרמיית הסיכון של ישראל לעומת השבוע הקודם.

לדעתו במצב שנוצר קיים עוד מקום לרווחי הון באפיק השקלי, אך בשל החשש מהמשך פידיונות בקופות הגמל ממליץ האנליסט להתמקד במח"מ השיקלי לטווח הזמן הבינוני, אשר מהווה השקעה אטרקטיבית ובעל סעכוי טוב להנות מרווחי הון נוספים, קל וחומר לעומת המק"מים הקצרים שמגלמים בשוק כבר תשואה של 2.65% (שמשקפת צפי לירידה של 0.35% בריבית).

בהתייחסו לאפיק הצמוד אמר האנליסט כי למרות הצפי לירידה במדדים הקרובים (בנובמבר צופה ירידה בין 0.5%-0.7%) - האג"ח הצמודות הממשלתיות (גליל) לתקופות הקצרות והבינוניות אטרקטיביות מאד ברמות התשואות הנוכחיות (3.8%).

בהתייחסו למסחר במט"ח מסביר האנליסט כי העלייה שנרשמה בדולר שחצה לראשונה זה שנה את רמת 4 השקלים הינה תוצאה של הפאניקה בשווקי המניות והאג"ח. בנוסף ציין כי ממשיכה הירידה החדה בכניסת כספים לארץ ו/או יציאת כספים מהארץ ע"י משקיעים זרים ובכך התופעה מתעצמת. היעד לטווח של החודשים הקרובים הוא 4.35 שקלים , עם זאת, בשבוע הקרוב, ייתכן שנראה דווקא מימוש חזרה לרמת תמיכה של 3.9-3.91 שקלים.

[לאתר אפיקים סולידיים]