רשות המסים: בשערי המטבע הנוכחיים לא צפוי בינואר עדכון של קבוצות המחיר לרכב

גם איגוד יבואני הרכב פרסם היום הערכה, ולפיה בשערי המטבע הנוכחיים לא צפויות קבוצות המחיר לרדת בינואר - והן אף עשויות לעלות בהנחה ששערי המטבע הנוכחיים יתייצבו מול השקל

רשות המיסוי פירסמה היום אומדן מחודש לעדכון קבוצות המחיר, שמשמשות לצורך חישוב שווי השימוש. ניגוד לאומדן הקודם, שפורסם בספטמבר והעריך - על פי שערי המטבע דאז - כי קבוצות המחיר יופחתו בינואר בכ-5%, מעריכים כיום ברשות המסים כי על פי שערי המטבע הנוכחיים לא יבוצע בינואר הקרוב עדכון בקבוצות המחיר בינואר והן יישארו בעינן - כלומר כ-111 אלף שקל לרכב מקבוצת שווי שימוש 2 וכ-147 אלף שקל לרכב מקבוצת שווי שימוש 4, לדוגמה. עם זאת הרשות מדגישה כי גובה העדכון הסופי ייקבע בהתאם לשערי החליפין של מטבעות ייבוא הרכב בסמוך למועד העדכון, כלומר במחצית השנייה של דצמבר.
גם איגוד יבואני הרכב פרסם היום הערכה ולפיה בשערי המטבע הנוכחיים לא צפויות קבוצות המחיר לרדת בינואר והן אף עשויות לעלות. על פי חישובי האיגוד, מאז בוצע העדכון האחרון של קבוצות המחיר בשנה שעברה שער האירו כמעט לא השתנה בעוד שהדולר התחזק ב-12% והין היפני התחזק ב-25% לעומת השקל. אם שערי מטבע אלה יתייצבו אף צפויה להערכת האיגוד עליה בקבוצות המחיר.

בענף ייבוא הרכב טוענים, שחלק מהקיפאון ששורר בשוק הרכב בחודשים האחרונים נבע מהערכה מוקדמת מדי של רשות המסים כי קבוצות המחיר ירדו בינואר. בענף הליסינג העריכו, כי בעקבות הציפיות המחודשות ליציבות במחירים או לעליית מחירים עשוי חלק ממחנק האשראי, שממנו הן סובלות לאחרונה, להיות מוסר וניתן יהיה לגייס הון בתנאים טובים יותר.