רשת תקצץ 5%-12% בשכר הבכירים; קשת מקצצת 15% בפעילות השוטפת

המהלך של זכיינית ערוץ 2 רשת מצטרף לשורה של צעדי התייעלות, הכוללים בין היתר בחינה מחדש של כל ההפקות המתוכננות לשנתיים הקרובות

זכיינית ערוץ 2 רשת תודיע לעובדיה הבכירים על קיצוץ שכר בהיקף של כ-5%-12% משכרם החודשי, כך נודע ל"גלובס". מדובר בקיצוץ בשכר העובדים הבכירים, הן הקבועים והן הפרילאנסרים המועסקים על-ידה בדרך קבע.

קיצוץ זה מצטרף לשורה של צעדי התייעלות נוספים שנעשים ברשת. כפי שפורסם ב"גלובס", רשת בוחנת בימים אלה את כל ההפקות המתוכננות על-ידה לשנתיים הקרובות - 2009-2010, בחינה אשר כוללת בין השאר גם ביטולן של מספר הפקות שתוכננו לשנים אלה.

מהלך זה של קיצוץ בשכרם של העובדים הבכירים בזכיינית הוא אקט סמלי שמטרתו להראות שלא רק ההפקות, המפיקים והמסך יפגעו מהמצב הנוכחי שפוקד את שוק הטלוויזיה, כמו גם את השוק כולו, אלא גם העובדים בחברה עצמה.

כאמור, רשת, בראשות המנכ"ל יוחנן צנגן, כבר הודיעה על ביטולן של מספר הפקות שתוכננו על-ידה לשנתיים הקרובות ובהן גם העונה השנייה של "עד קצה העולם" עם עינת ארליך בהפקת דוקו דרמה של רון כחלילי וחיים סלוצקי שהייתה אמורה להיות משובצת בשעות הפרה-פריים באוקטובר 2009, תוכנית הריאליטי "ביג אין ג'אפן" של חיים מנור וסדרה נוספת בנושא אלימות שטרם הוחלט מי תהיה חברת ההפקה שלה והייתה אמורה לעלות לשידור רק ב-2010.

ביטול זה בא במקביל לבחינה מחדש של כל ההפקות המתוכננות, דבר שצפוי לפגוע אנושות בענף הטלוויזיה והעוסקים בה. בעוד כשלושה שבועות יערוך איגוד המפיקים את כנס מפיקי הקולנוע והטלוויזיה בצל המשבר הפיננסי העולמי והכרזת גופי השידור על ביטול הפקות וקיצוצי תקציב. בכנס בו ייקחו חלק גם אורחים מחו"ל ידונו בין השאר בשאלת ההשפעה של המשבר הפיננסי על השוק בארץ, לאור ההכרזות האחרונות של גופי השידור בדבר קיצוצים אפשריים - הכרזות שהחלו בצעדי ההתייעלות של רשת.

קיצוצים גם בקשת

בעקבות רשת, גם זכיינית ערוץ 2 קשת מודיעה על קיצוץ של 15% בפעילות השוטפת. המשמעות היא קיצוץ תקציבי בלוח השידורים ובתקציבי ההפקות. בקשת אומרים כי גם תקציבי הרווחה של העובדים ייפגעו כתוצאה ממהלכים אלה.