משה מידן ונתי סטוליאר רוכשים את השליטה בחברת יולי שוקי הון בפרמיה של 150%

במסגרת העסקה יולי תקצה כ-76% ממניותיה למידן וסטוליאר וכן תקצה להם כתבי אופציה למימוש למניות נוספות ; יו"ר יולי שוקי הון, שלמה נס: "זיהינו בזמן את המשבר המתפתח וידענו לשמור על הכסף שגייסנו"

בעלי השליטה בחברת יולי שוקי הון חתמו על הסכם למכירת השליטה בחברה למשה מידן ונתי סטוליאר, ישראלים לשעבר, אזרחים אוסטרליים היום. העסקה תבוצע בפרמיה של 150% מעל מחיר החברה בבורסה ולמנכ"ל יולי שוקי הון ימונה יניב מידן, בנו של משה מידן, שיעלה לישראל.

משה מידן הינו הבעלים של מספר חברות פרטיות בשליטתו בתחומי ייזום ופיתוח נדל"ן, קמעונאות, תוכנה, ייצור והפצה של טקסטיל ועוד. החברות פועלות באוסטרליה, המזרח הרחוק, צפון אמריקה ואירופה. נתי סטוליאר עוסק בעיקר בייזום פיתוח של נדל"ן באוסטרליה ובמזרח אירופה.

במסגרת העסקה יולי שוקי הון תקצה כ-76% ממניותיה למידן וסטוליאר וכן תקצה להם כתבי אופציה הניתנים למימוש למניות נוספות. בתמורה, תקבל החברה 27%-35% ממניות קבוצת אופאל הפועלת בתחום הנדל"ן היזמי בערים לוד'ז ופוזנן שבפולין. המשקיעים ביולי שוקי הון ידוללו ב-77%, אך ההון העצמי של החברה יגדל בכ-65 מיליון שקל.

העסקה תשקף שווי שלא יפחת מ-55 אגורות למניית יולי, זאת לעומת מחיר של 22 אגורות בבורסה, המשקף לחברה שווי שוק של 9 מיליון שקל. בעלי השליטה הנוכחיים ביולי שוקי הון הנרי קאופטייל (40.9%), קבוצת שלמה נס (5.5%) וטאו תשואות (5.4%), יישארו שותפים בחברה.

יולי שוקי הון היא למעשה שלד בורסאי, למרות שיועדה להיות חברת נדל"ן המשקיעה במזרח אירופה. בהון שגויס בשנה שעברה במניות ובאג"ח העדיפה הנהלת החברה לא להשתמש לביצוע עסקאות כיוון שמשבר הסאב-פריים פרץ וכיום קופת המזומנים היא כ-110 מיליון שקל.

קבוצת אופאל מחזיקה, בקרקעות לפיתוח וכן בפרויקטים אשר חלקם מצויים לקראת השלמה וחלקם בשלבים שונים של פיתוח בשטח כולל של כ-237 אלפי מ"ר. החברה מתמחה בפיתוח ובניה של מבנים היסטוריים המיועדים לשימור.

ד"ר שלמה נס, יו"ר יולי שוקי הון אמר, כי "פעלנו מתוך זהירות ואחריות בתקופה סוערת זו, וכעת אנחנו נערכים לנצל הזדמנויות עתידיות שיתפתחו בשוקים. כניסת הפעילות החדשה ליולי שוקי הון צפויה להגדיל משמעותית את הונה העצמי של החברה, להוריד בצורה ניכרת את רמות המינוף שלה ותאפשר לה לפעול בביטחון רב יותר בשווקים של היום".

בעלי השליטה הנוכחיים ביולי שוקי הון יקבלו במסגרת העסקה אופציה למכירת החזקותיהם הנוכחיות בחברה במחיר של כ 1 ש"ח למניה לתקופות של לא לפני 2.5 ו-4 שנים. כמו כן ד"ר שלמה נס וקובי זילבר קיבלו אופציה ממידן וסטוליאר לרכוש בעתיד חלק ממניותיהם בחברה ולהגדיל את חלקם בשותפות ביחד עם בעלי השליטה החדשים.