בעקבות המשבר: בנק אדנים למשכנתאות ימוזג בתוך מזרחי טפחות

המיזוג יביא לחיסכון של 24 מיליון שקל בשנה רוב עובדי אדנים ייקלטו בתפקידים דומים במזרחי טפחות; "פיטורים יהיו בשוליים"

המערכת הבנקאית מתחילה להגיב למשבר ולהתייעל. פעולה ממשית ראשונה ננקטה על ידי אלי יונס, מנכ"ל מזרחי טפחות , שפועל לאחד לתוך הבנק את בנק המשכנתאות הקטן, אדנים. המיזוג יאפשר חיסכון של כ-60 משרות, שיחד עם צעדי ייעול נוספים יביאו לחיסכון של 24 מיליון שקל בשנה.

עוד הודיע מזרחי טפחות כי יעדכן את התוכנית האסטרטגית במסגרתה היה אמור להציג תשואה על ההון של 18% כבר בשנת 2012 וידחה את ההגעה ליעד לשנת 2013.

בנק אדנים נמצא בבעלות מלאה של מזרחי טפחות ובו 141 עובדים שאינם מאוגדים ועשרה סניפים. "רוב עובדי הסינוף של אדנים ימשיכו למלא תפקיד זהה ורוב עובדי המטה ייקלטו בתפקידים מקבילים או דומים במזרחי טפחות. לאחרים תוצע עבודה זמנית בבנק", נמסר ממזרחי טפחות. בבנק הדגישו כי פיטורי עובדים יהיו "בשוליים" וכי מי שיעזוב את הקבוצה יקבל "תנאי פרישה משופרים".

"העברת האחריות על תפקידי יחידות המטה של אדנים, בהן מועסקים 73 עובדים, ליחידות המקבילות במזרחי טפחות והפעלת רשת הסינוף, המונה כיום 68 עובדים, במתכונת יעילה ומושכלת יותר, יאפשרו למותג אדנים לשמור על נתח השוק שלו ולמצות באופן הטוב ביותר את יתרונותיו", אמר יונס.

שינוי מדיניות

המיזוג הוא שינוי מדיניות במזרחי טפחות ונובע מהצורך להתייעל בשל המשבר. לפני שנה וחצי אמר ראש החטיבה הקמעונאית במזרחי טפחות, ישראל אנגל, כי אינו רואה סיבה למזג את אדנים לתוך מזרחי. "אדנים הוא מותג שונה פחות עממי ומטפל באוכלוסייה שונה, לכן יש לו תרומה משלו למזרחי טפחות ויישאר כמותג נפרד", אמר אז אנגל.

הרווח של בנק אדנים במחצית 2008 היה 13.4 מיליון שקל, כ-3.5% מרווחי מזרחי טפחות. התשואה על ההון של אדנים עמדה על 9.1%.

מאזן אדנים מסתכם ב-4.3 מיליארד שקל והיקף האשראי לציבור מגיע לכדי 4.23 מיליארד שקל. מיזוג אדנים למזרחי טפחות מהווה חלק ממגמה כוללת בה מיזגו בשנים האחרונות הבנקים את הבנקים למשכנתאות שבבעלותם. כך בנק הפועלים מיזג את משכן, מזרחי את טפחות והבינלאומי את בינלאומי למשכנתאות ואת בנק עצמאות.

מזרחי טפחותמזרחי טפחות