יגואר לנדרובר לממשלת בריטניה: תנו הלוואה של מיליארד ליש"ט

בקשת הסיוע משקפת את השפל החריף הפוקד את תעשיית הרכב העולמית ; טאטה מוטורס שילמה 2.3 מיליארד דולר עבור יגואר ולנדרובר בתחילת השנה

יצרנית מכוניות היוקרה הבריטית, יגואר לנדרובר, מנהלת מו"מ סודי עם ממשלת בריטניה על הלוואה של מיליארד ליש"ט (1.48 מיליארד דולר), תשעה חודשים בלבד לאחר ש טאטה מוטורס רכשה את יגואר לנדרובר. כך מדווח העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס".

בקשת הסיוע משקפת את השפל החריף הפוקד את תעשיית הרכב העולמית, שכבר דחפה כמה יצרניות לסף פשיטת רגל. מקור בממשלת בריטניה אמר שראש הממשלה, גורדון בראון, בוחן את הבקשה.

בהודעה שפרסמה אתמול (א') החברה, מביעה יגואר לנדרובר תמיכה בארגונים המייצגים את יצרניות הרכב בבריטניה ובאירופה, שפנו בבקשה לסיוע ממשלתי. עם זאת, סירבה החברה להגיב לידיעה על בקשת הסיוע שהיא עצמה הגישה. "אין בכוונתנו להגיב על ספקולציות בנוגע לדיונים חסויים עם הממשלה", נאמר בהודעה.

טאטה מוטורס, אחת החברות הבנות הציבוריות של טאטה, שילמה 2.3 מיליארד דולר עבור יגואר ולנדרובר בתחילת השנה, ומימנה את הרכישה באמצעות הלוואת גישור בת 3 מיליארד דולר. מאז התבצעה העסקה נרשמה ירידה חדה במכירות של כלי רכב חדשים.

לפי ה"סאנדיי טיימס", טאטה מקווה לזכות בהלוואת גישור מממשלת בריטניה ל-24 החודשים הבאים, בגלל הקושי לגייס מימון בשוק, ומכיוון שהביקוש לכלי הרכב שמייצרת טאטה ירד, וכעת היא מתקשה להשיג את המזומנים הדרושים לפירעון חובותיה.

הקבוצה מעסיקה 15 אלף עובדים בבריטניה. אשתקד ייצרה לנדרובר 230 אלף כלי רכב במפעל סוליהאל בווסט מידלנדס בבריטניה, ויגואר ייצרה 54 אלף כלי רכב במפעל קסל ברומוויץ' הסמוך ובמפעל היילווד במרסיסייד בצפון-מזרח אנגליה. החברה כבר הודיעה על צמצום המשמרות במפעלים הללו.