המשקיע הפרטי הגדול ביותר בסיטי, הנסיך הסעודי בן טלאל: "יש לי אמון מלא במנכ"ל סיטיגרופ, פנדיט"

הודיע ביום (ה') האחרון על כוונתו הגדיל את החזקתו בסיטיגרופ ל-5% ; על תוכנית התמיכה של הממשל בסיטי אמר בן טלאל " המהלך שבוצע היום הוא דרמטי מאד ובוצע בזמן דרמטי מאד"

המרוויח המעניין ביותר מהזינוק החד במניית סיטיגרופ בשיעור של כ-50% הערב (ב') על הסיוע המאסיבי שקיבלה מהממשל בארה"ב, הוא הנסיך הסעודי, אלוואליד בן טלאל שהודיע ביום חמישי האחרון על כוונתו הגדיל את החזקתו בסיטיגרופ ל-5% מרמה של פחות מ-4% והוא נחשב כמשקיע הפרטי הגדול ביותר בבנק.

הנסיך אמר אז שמחיר המנייה "נמוך באופן דרמטי". אך מאז המשיכה המניה לפול בשוק גם ביום ה' וגם ביום ו' ונסחרה במחיר הנמוך מ-4 דולר מה שגרם לפאניקה בקרב המשקיעים שחששו לגורלה. כל זאת השתנה הבוקר עם הודעת הממשל כי יבטיח את הבנק בסכום של עד 306 מיליארד דולר, ובנוסף הזרים לו האוצר סך של 20 מיליארד דולר בתמורה למניות בכורה בבנק. על המהלך האחרון אמר בן טלאל " המהלך שבוצע היום היה מאד דרמטי ובוצע בזמן מאד דרמטי"

בראיון שנערך עימו הערב ברשת CNBC אמר בן טלאל: "יש לי אמון מלא במנכ"ל סיטיגרופ ויקראם פנדיט ואני מאמין שבעיותיו הפיננסיות של הבנק ייפתרו עם הזמן". כמשקיע המחזיק במניית סיטי כבר יותר מ-18 שנה מאמין הנסיך כי צריך לתת לפנדיט את הזמן הדרוש לשיקום הבנק ומציין כי פנדיט נכנס לתפקידו כמנכ"ל הבנק לפני כשנה ו"הירושה" עמה היה צריך להתמודד היתה עצומה.

על רקע חבילת הסיוע שקיבל הבנק מהממשל הערב אמר בן טלאל "מצבה ההוני של סיטי טוב" והוסיף : לא צריך להתייחס לכך שסיטי מעבירה נכסים בעייתיים למכשירי השקעה יחודיים לא צריכה להיתפס כסימן לדאגה, פנדיט מאמין כי מצבם של רוב הנכסים הללו - ישתפר.