דרישה לקיצוץ של כ-18 מיליון שקל בתקציב הרשות השנייה

ועדת הכספים של הרשות השנייה, בראשות רחל פרימור, דורשת לקצץ ב-2009 כ-20%-25% מתקציב הרשות ; ב-2008 עמד תקציב הרשות השנייה על 69.7 מיליון שקל

ועדת הכספים של מועצת הרשות השנייה דורשת מהנהלת הרשות לבצע קיצוץ של 20%-25% בתקציב הרשות לשנת 2009 - כך נודע ל"גלובס".

בישיבה לא רשמית שהתקיימה ביום ראשון האחרון אמרה יו"ר ועדת הכספים, רחל פרימור, כמו גם חברים נוספים בוועדה כי יש לבצע שינוי ארגוני ברשות, מה שיביא כאמור לקיצוץ בתקציב. תקציב הרשות השנייה המגובש בימים אלה אמור לבוא לאישור ועדת הכספים בחודש דצמבר הקרוב.

בשנת 2008 תקציב הרשות השנייה עמד על 69.7 מיליון שקל, זאת לאחר שבשנה זו קוצץ התקציב ב-5.3 מיליון שקל בהשוואה לתקציב 2007 - אז הוא הסתכם ב-75.5 מיליון שקל.

מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, מסר בתגובה: "מבנה הרשות ותקציבה נגזרים מהמשימות המוטלות על-פי חוק.

"בתקציב הרשות לשנת 2009, המוכן בימים אלה, תימשך מגמת ההתייעלות, כפי שהוכחנו בעבר, אך באופן אחראי שיאפשר לרשות לעמוד בכל משימותיה ולבצע הסדרה ופיקוח כנדרש".

במהלך 3 השנים האחרונות נערך קיצוץ קבוע בתקציב הרשות השנייה אשר ממומן על-ידי זכייני הערוצים המסחריים 2 ו-10 כמו גם על-ידי תחנות הרדיו האזורי. בשנת 2006 עמד תקציב הרשות על כ-87 מיליון שקל.

תקציב הרשות השנייה בשנת 2008 מחולק כך ש-30 מיליון שקל מיועדים להפצת השידורים, כ-15 מיליון שקל מוקצים לשכר, כ-8 מיליון שקל להפקות הרשות, כ-10 מיליון שקל למדרוג ומנהלות ו-7 מיליון שקל לפרויקטים מיוחדים.

במהלך השנה האחרונה הביעו זכייני הערוצים המסחריים מורת רוח מתקציב הרשות השנייה, דבר שמקבל משנה תוקף בימים אלה על רקע המשבר הכלכלי העולמי אשר פוגע גם בשוק הטלוויזיה המקומי.

במקביל לניסיונות שנעשים על-ידי הזכיינים כמו גם על-ידי הרשות השנייה לבצע קיצוץ בהיקף התמלוגים שמשלמים הערוצים למדינה, ינסו הזכיינים לעשות כל שביכולתם להביא גם לקיצוץ בדמי הזיכיון אותם הם כאמור משלמים לרשות ועל סמך כספים אלה בנוי תקציב הרשות.