משרד רו"ח הורוביץ, עידן, גולדשטיין, סבו וטבת חובר לרשת בייקר טילי הבינלאומית

משרד רו"ח הממוזג הורוביץ, עידן, גולדשטיין סבו וטבת יהווה את הסניף הבלעדי בישראל של בייקר טילי, רשת רואי החשבון השמינית בגודלה בעולם - ומכוון עמוק לתוך העשירייה הראשונה בענף: "אנחנו לא נופלים מהביג-4"

פירמת רואי החשבוו הבינלאומית Baker Tilly International, השמינית בגודלה בעולם, החלה לפעול בישראל. Baker Tilly HIGST היא מיזוג בין רו"ח הורוביץ, עידן ורשטיק עם גולדשטיין סבו וטבת, ומהווה את הסניף הישראלי הבלעדי בישראל של רשת בייקר טילי הבינלאומית, רשת רואי החשבון החמישית בגודלה בארה"ב.

משרד רו"ח אורן הורוביץ, שהתפרק ב-1.9.08, היה בעבר הנציגות הישראלית של הרשת בייקר טילי הבינלאומית. משפורקה השותפות, בחרה הרשת להמשיך את קשריה עם רו"ח אייל הורוביץ ואיציק עידן, ולהפוך את הפירמה הממוזגת עם גולדשטיין סבו טבת לסניף הישראלי שלה, אשר ירכז את כל פעילות לקוחות הרשת הבינלאומית בישראל ויסתייע בסניפים אחרים הפרושים בעולם כדי לתת מענה ללקוחותיו הפועלים גם בחו"ל.

רו"ח אייל הורוביץ אמר ל"גלובס": "תחום ראיית החשבון בארץ הוא יחסית קטן, אך הפירמה מאוד מוערכת ברשת הבינלאומית. אנחנו מעבירים ומקבלים הרבה עבודות, ויש לנו שם מצוין. העולם נעשה קטן יותר ויותר, הרבה לקוחות של הרשת מחפשים שותפויות ומיזמים בינלאומיים, ואנחנו מספקים את הפלטפורמה לכך. הרעיון הוא לתת שירות אחיד לכל הלקוחות בעולם".

* איך נוצר הקשר ביניכם לבין בייקר טילי?

הורוביץ: "הקשר נוצר לפני שנים רבות, גם ברמה האישית וגם מתוקף היותי חבר בהנהלה העולמית של הפירמה כ-5 שנים. שימשתי בתפקידים שונים, וכעת אני חבר גם בבורד האירופאי".

* אתם מתמחים גם ב-IFRS, בדומה לביג-4?

"יש לנו כמובן מחלקת IFRS, שהיא חלק מהמחלקה המקצועית. יש לנו היום כמה עשרות חברות שמדווחות לפי IFRS, כולל חברות פרטיות שאינן מחויבות בכך. לא רק שאיננו נופלים מהביג-4, אלא גם מחליפים עימם דעות".

* כיצד משפיע המשבר הפיננסי העולמי על הפירמה?

"למשבר יש השפעה על הכלכלה ועל הלקוחות, ודווקא בתקופה זו אנו קולטים יותר לקוחות בארץ, מכל השכבות. המפתח שלנו הוא שירות אישי במחיר סביר. מסתבר שדווקא בעיתות משבר הלקוחות מחפשים את היחס האישי יותר מבעבר".

* אם כך, אתם מתרחבים?

"כן. אנו מגייסים מספר לקוחות חדשים בכל שבוע. כיום אנו יושבים במגדל אלרוב בשדרות רוטשילד, אך אנו נמצאים לפני חתימה על שכירת משרדים בשטח כפול, גם הם בתל-אביב. להערכת מנהלי החברה הפירמה החדשה תדורג במקום 7-8 בעשירייה הראשונה של משרדי רואי החשבון הגדולים בישראל".

בסניף המקומי של הרשת 7 שותפים, כ-85 עובדים וכ-700 לקוחות פעילים מתחומים שונים: מפעלי תעשייה, חברות היי-טק ואחרות העוסקות בפעילות בינלאומית, קבלנים ויזמים בתחום הבנייה, תאגידים מסחריים, חברות ממשלתיות, קיבוצים ואגודות שיתופיות ומוסדות ללא כוונת רווח. 16 מהלקוחות הם חברות ציבוריות. המשרד הוא אחד מהשמונה בארץ המייצגים משרדים ממשלתיים - משרד השיכון במקרה זה.

בין הלקוחות המובילים של הפירמה נמנים: קבוצת לודן, סאני אלקטרוניקה, קמטק, אמריקן קולוני בע"מ, גינדי השקעות בע"מ, החברה הלאומית לאספקת פחם בע"מ, תפוז, קבוצת פיורטק, PCB, אלביט הדמיה (בתחום ה-SOX) ועוד.

במסגרת השירותים הנלווים מתמחה הסניף המקומי בטיפול מקיף במיסוי מקומי ובינלאומי, מספקת ייעוץ מס מקומי ובינלאומי, ביקורת מערכות מידע, ביקורת פנים וניהול סיכונים, מחלקה כלכלית, מחירי העברה, נאמנויות, גישור ועבודות ביקורת מיוחדות. הפירמה מלווה את לקוחותיה בביצוע הנפקות ניירות ערך לציבור בישראל ובבורסות בחו"ל.

בפירמה החדשה הוקם דסק ישראלי-אמריקני, אשר מטרתו להעניק שירותי ראיית חשבון ושירותים נלווים ללקוחות ישראליים שנחשבים ל"מנפיקים זרים" בבורסות בארה"ב, וכן ללקוחות אמריקאיים הפועלים בישראל.

רשת בייקר טילי היא פירמה גלובלית המעניקה שירותי ראיית חשבון ושירותים נלווים באמצעות 144 חברי הרשת הפרוסים על פני 114 מדינות, עם מחזור כולל של כ-3 מיליארד דולר ו-26 אלף עובדים.

ג'ף בארנס, CEO ונשיא הפירמה, אמר: "לאור ההיכרות רבת השנים שלי עם אייל הורוביץ, ולאור היכרותנו את הפירמה Baker Tilly HIGST שהינה פירמה איכותית ובעלת יכולות גלובאליות בינלאומיות משמעותיות, אני בטוח כי הבחירה בפירמה כנציגה בלעדית בישראל הינה נכונה".