אושר תקציב לשכת עוה"ד לשנת 2009: כ-53 מיליון שקל; אין שינוי בדמי החבר

מדובר בגידול של 10% ביחס לתקציב 2008, שעמד על 47 מיליון שקל ; הגידול בתקציב מוסבר בכך שיש להוציא לפועל את הפרויקטים החדשים שיזם ראש הלשכה, יורי גיא-רון, בשנה הקודמת

המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, בראשות עו"ד עמוס ון-אמדן, אישרה הערב (ג') ברוב מוחץ את תקציב הלשכה לשנת 2009 - כ-52.6 מיליון שקל. מדובר בגידול של 10% ביחס לתקציב 2008, שעמד על 47 מיליון שקל.

דמי החבר נותרו כפי שהיו בשנה הקודמת, ולאחר שהורדו ריאלית (60%) באופן משמעותי ב-9 השנים האחרונות. עורך דין ישלם בממוצע בין 50 ל-95 שקל מידי חודש. בלשכה טוענים כי מדובר בשיעור דמי חבר נמוך ביחס לארגונים אחרים בארץ ובחו"ל.

הגידול בתקציב מוסבר בכך שיש להוציא לפועל את הפרויקטים החדשים שיזם ראש הלשכה, יורי גיא-רון, בשנה הקודמת, ובהם השתלמות חובה לעורכי הדין, הטלת חובת ביטוח אחריות מקצועית, מתכונת חדשה ומשופרת לביטאון הלשכה, מועדון צרכנות חדש שמטרתו להשיב לעורכי הדין את דמי החבר על-ידי מבצעים והטבות ועוד. כמו כן, מתוכננת הקמתם של מוסד בוררות, מרכז אתיקה, הרחבת מוסד הגישור, פרויקט נאמנויות ועוד.

בתקציב 2009 נענה ראש הלשכה לבקשה להקצאת כספים להקמת בית לוועד מחוז תל-אביב, וזאת לאור מצוקת המקום הקיימת בבית הפרקליט בתל-אביב, המשמש כיום את הוועד המרכזי ואת ועד המחוז כאחד.

המועצה הארצית קיבלה כמעט פה-אחד (37 תומכים, 2 נמנעים) את הצעת ראש הלשכה להקטין את תקציב מנגנון העובדים של הלשכה בסך של 280 אלף שקל, לאור המצב הכלכלי הקשה. כן הוחלט להגדיל את תקציב הביקורת הפנימית (200 אלף שקל במקום 150 אלף), ולהוסיף 120 אלף שקל לבחינת מערך הכספים בלשכה ובמחוזות.

הלשכה מטפלת כיום בכ-41 אלף חברים. את הלשכה מתפעל צוות מקצועי של כ-60 איש, בסיוע מאות מתנדבים, המקדישים שעות רבות מזמנם לטובת הלשכה ללא תמורה כספית.

תקציב הסיוע לחברים, הכולל את ההשמה, קרן עזרה הדדית לעורכי דין ומענקים לחברים, גדל ב-580 אלף שקל. הסעיף התקציבי של מערך ההשמה של הלשכה גדל מ-460 ל-900 אלף שקל, על מנת להגביר משמעותית את פעילות איתור מקומות עבודה נוספים לעורכי דין והטיפול בהשמתם, במיוחד בימי המשבר במשק.

בנוסף, צוות בראשות מ"מ ראש הלשכה, עו"ד רון גזית, יו"ר ועד מחוז הצפון, עו"ד חאלד חוסני-זועבי, והמשנה לראש הלשכה, ד"ר עו"ד משה וינברג, עוסק באיתור משרות במגזר הציבורי, בריכוז מידע מפורט בתחום ההשמה בין משרדי הממשלה והמערכות הציבוריות לבין ציבור עורכי הדין ובטיפול בהשמת אוכלוסיות מועדפות (ערבים, אתיופים ואנשים עם מוגבלויות). כן שוקד הצוות על נקיטת פעולות לאיתור משרות נוספות שאינן רק משפטיות לעורכי דין.

נוכח המשבר הכלכלי הוגדלו שני סעיפי תקציב נוספים. האחד נוגע לקרן לעזרה הדדית, שבמסגרתה מוענקות הלוואות לחברים על-ידי בנק אוצר החייל, בסך 15 אלף שקל. זאת, כאשר עורך הדין משלם את הקרן בלבד, והלשכה משלמת בעבורו את הריבית. עד כה הוענקו כ-500 הלוואות לחברים. כן הוגדל תקציב הסיוע לחברים המצויים במצב בריאותי או כלכלי קשה.

התקציב להגשת תביעות משפטיות נגד מסיגי גבול מקצוע עריכת הדין גדל, וזאת בשל הגשה נרחבת של תביעות על רקע זה על-ידי הלשכה. בלשכה אומרים כי בכוונתם להרחיב את הפעילות בנושא למרות שכבר בשנה האחרונה הוכן מספר שיא של תביעות.