בשל המשבר הכלכלי: באסים השקעות מפטרים את המנכ"ל צביקה כרמי ואת עוזרו

מהודעת החברה לבורסה עולה כי כתוצאה מהפיטורים תחסוך החברה שבשליטת עדי קייזמן 2 מיליון שקל בשנה; תמנה דירקטור או נושא משרה אחר תחתיו

התקופה קשה? בחברת הנדל"ן אסים השקעות מפטרים את המנכ"ל צביקה כרמי ואת עוזרו. מהודעת החברה לבורסה עולה כי כתוצאה מהפיטורים תחסוך החברה שבשליטת עדי קייזמן 2 מיליון שקל בשנה.החברה תמנה דירקטור או נושא משרה אחר תחתיו לאחר שתסתיים תקופת ההודעה המוקדמת.

אסים, שאיבדה מתחילת השנה 71.2% מערכה בבורסה המקומית, מציינת כי הדבר נעשה "עקב המשבר הכלכלי העולמי המתעצם בכלל ובתחום הנדל"ן במזרח אירופה בפרט ונוכח חוסר הוודאות לגבי מימוש נכסי הנדל"ן להשקעה של אסים ו/או הקמת פרוייקטים בטווח המיידי". על פי ההודעה, "יש לצמצם את הוצאות ההנהלה והכלליות באופן משמעותי ולצמצם את מצבת כח האדם באופן מיידי".

כהונתו של כרמי כמנכ"ל תסתיים ב-25 בפברואר בשנה הבאה וכהונתו של עוזרו חודש בדיוק לפני כן. החברה מעריכה כי מינוי דירקטור או נושא משרה חליפי יבוצע "ללא עלות משמעותית לחברה", ומציינת באותה נשימה כי בכוונתה לפעול לנקיטת צעדי התייעלות נוספים.

אסים השקעות נמצאת בשליטת קבוצת IDO (50%) של עדי קייזמן, בעלה של עפרה שטראוס. זה השלים באוגוסט את רכישת השליטה בחברה באמצעות החברה הפרטית שבשליטתו, על ידי הזרמה של 30.1 מיליון שקל במסגרת הנפקת הזכויות האחרונה. אסים נסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי-שוק של 34.76 מיליון שקל.

לאסים שתי סדרות אגרות חוב שערכן הנקוב המצרפי מסתכם ב-140.7 מיליון שקל, אשר נסחרות לפי שווי שוק של 38.4 מיליון שקל בלבד - 27% משווין.

סדרה א', הגדולה מביניהן, צמודה למדד המחירים לצרכן ונושאת ריבית שנתית קבועה בשיעור 7.5% - אך התשואה השנתית-נטו לפידיון שלה גבוהה פי 10 - ועומדת על 77.7%. לסדרה, שאינה מדורגת, מח"מ (משך חיים ממוצע עד להחזרת ההשקעה במלואה מפירעונות קרן וריבית, א"ו) נטו של 1.62 שנים ותיפדה במאי 2015. בסדרה השנייה מדובר באג"ח להמרה.

אסים השקאסים השק