טבע הגיעה לפשרה עם אסטרה-זנקה ב-Pulmicort: בכלל פיננסים מעריכים כי תתרום 15 סנט לרווח השנתי למניה

טבע תוכל לשווק את המלאי הקיים של התרופה לטיפול באסטמה ולהתוויות אחרות ותחזור לשווק אותה שוב בדצמבר 2009 ; כלל פיננסים ברוקראז': "הסיכון התפוגג, אבל הרווח נשאר"

זה לקח 5 ימים. חברת התרופות הישראלית טבע הגיעה לפשרה עם המתחרה האנגלו-שוודית אסטרה-זנקה בתרופת ה-Pulmicort. טבע תוכל לשווק את המלאי הקיים של התרופה לטיפול באסטמה ולהתוויות אחרות ותחזור לשווק אותה שוב בדצמבר 2009.

תרופת ה-Pulmicort, או בשמה הכללי והלא ממותג, Budesonide, מבוססת על סטרואידים של הורמונים מסוג גלוקוקוריטסויד (glucocorticoid) לטיפול באסטמה, דלקות אף ופוליפים אפיים. לתרופה היקף מכירות שנתי של 996 מיליון דולר לשנה שהסתיימה בסוף ספטמבר, עפ"י נתוני ה-IMF.

ביום חמישי שעבר הוציאה אסטרה-זנקה צו מניעה זמני בבית המשפט המחוזי בניו-ג'רזי, בו בדרך כלל מתבררות תביעות של הפרת זכויות פטנט לגבי תרופות שונות, שאוסר על מכירת גרסאות גנריות לתרופה. הצו הוצא רק יום בודד לאחר שטבע קיבלה אישור לשווק את ה-Pulmicort.

במסגרת ההסכם, אסטרה-זנקה לא תפעל כנגד מכירת המלאי הקיים ששיגרה טבע לארה"ב באמצעות החטיבה האמריקנית שלה בשוק בארה"ב. עם זאת, ייאסר עליה למכור מעבר למלאי הקיים עד ה-15 בדצמבר - למעט הסתייגויות מסוימות. במסגרת הפשרה תשלם טבע תמלוגים אשר היקפם לא דווח.

בכלל פיננסים ברוקראז' מעריכים כי הפשרה תתרום עד 15 סנט לרווח השנתי למניה ב-2009. זאת, כאשר הרווח השנתי למניה הצפוי לטבע בשנת הכספים הבאה מוערך בממוצע בכ-3.04 דולר, על פי תחזיות האנליסטים. לדברי בית ההשקעות, "הסיכון התפוגג, אבל הרווח נשאר". כן תימנע טבע מתשלום פיצויים מוגדלים ומהמשפט בעניין זה שהיה אמור להתקיים בינואר הקרוב.

בבית ההשקעות מבקשים להסב את תשומת הלב להסכם, אשר משחרר את טבע מתביעות עתידיות של אסטרה-זנקה, הן על הסחורה שהושקה והן על הסחורה שתושק בעתיד. בנוסף, ביטלה אסטרה-זנקה את ההסכם לשווק גרסה גנרית מאושרת באמצעות פאר פרמצבטיקה.

על פי כלל פיננסים ברוקראז', בטרם נכנס לתוקפו צו המניעה, השיקה טבע סחורה שמספיקה למספר חודשים. בהתחשב שלא קיימת גרסה גנרית נוספת בשוק (וגם לא צפויה בקרוב), הרי שהרווחיות על המוצר היא גבוהה. כבר במהלך מחצית השנה הקרובה מעריכים שם כי התרומה למניה תגדל ב-5-10 סנט למניה.

טבע נסחרת בבורסה בתל-אביב ובנאסד"ק לפי שווי שוק כולל של 135.7 מיליארד שקל. מתחילת השנה איבדה מנייתה בבורסה המקומית 5.1% מערכה.

טבעטבע