מחיר הנפט זינק ב-7.2% ונקבע בסיום המסחר ב-54.44 ד' לחבית

הורדת הריבית בסין ושיתוף הפעולה הצפוי בין רוסיה לאופ"ק מעלים את הסיכוי לעלייה בביקושים והקפיצו את מחיר הנפט לאחר שאמש צלל ב-7% ; דו"ח מלאי הנפט בארה"ב זינק ב-7.28 מיליון חביות לעומת צפי למיליון חביות בלבד

בסיום המסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק זינק מחיר החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בינואר ב-7.2% ל-54.44 דולר לחבית. הורדת הריבית בסין, חבילת התמריצים באירופה והעליות בבורסה בניו יורק עודדו הערב את העליות בנפט על רקע העלייה לציפיות לגידול בביקושים. זאת למרות פרסום דו"ח המלאים שהציג עלייה חדה בהרבה מהצפי במלאי הנפט בארה"ב. נזכיר כי אתמול צנח מחיר החוזים העתידיים על הנפט בכ-7%.

היום בשעה 17:35 פורסם דו"ח המלאים השבועי של ממשלת ארה"ב. הדו"ח הציג עלייה משמעותית בהיקף המלאים. המלאי השבועי המצטבר עמד על 7.28 מיליון חביות לעומת צפי לעלייה של 1 מיליון חביות במלאי. גם במלאי הבנזין נרשמה עלייה חדה מהצפי שהסתכמה ב-1.842 מיליון חביות לעומת צפי ל-500 אלף.

מחיר הנפט הושפע היום גם מההודעה של ממשלת רוסיה כי תשתף פעולה עם ארגון אופ"ק בכדי לתאם במשותף הורדה של התפוקה בכדי לווסת את מחירו של הנפט.

קרטל ייצור הנפט אופ"ק שנציגיו יפגשו ביום שישי בקהיר, צפוי לפעול להורדה נוספת של התפוקה. איראן וונצואלה החברות בארגון קראו לצמצם את התפוקה במיליון חביות נופסות בחודש, זאת לאחר צמצום קודם של התפוקה ב-1.5%.

עוד סיבה לעלייה של הנפט, היא הורדת הריבית החדה של סין בשיעור של 1.08% הצליחה להפיח מעט תקווה למדינות המייצרות נפט כי הההאטה בצמיחה של הכלכלה המתפתחת בעולם תהיה יותר זמנית מאשר מתמשכת.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בחודש ינואר בניו יורק זינק ב-7.2% ל-54.44 דולר לחבית.

[לאתר חוזים עתידיים]

ברקע אתמול לירידה החדה במחיר הנפט, הפרסום על הירידה של 0.5% בתוצר האמריקני ברבעון השלישי של 2008 שנבעה בעיקר מירידה של 3.7% בצריכה בארה"ב כשחלק גדול ממנו הוא נפט ומוצריו.