אמות השקעות מקפיאה שני פרויקטים בהיקף של 420 מיליון שקל בפארק שיאים בנתניה ובכפר סבא-רעננה צפון

מנכ"ל החברה, אבי מוסלר, בתגובה: "טרם התקבלה החלטה סופית בעניין"

אמות השקעות , שבשליטת נתן חץ, החליטה שלא להתחיל בינתיים בהקמת הפרויקטים של החברה בפארק שיאים בנתניה ובכפר סבא-רעננה צפון. מדובר בפרויקטים בהשקעה של 420 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס".

במסגרת פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי בשבוע שעבר, ציינה החברה כי היא החליטה "לעצור חלק מהפרויקטים שתוכנן להתחיל בביצוע ולבחון מחדש את קצב הבנייה והייזום ביתרת הפרויקטים.

החברה תבחן את התקדמות הפרויקטים לאור מצב המשק בישראל ולאור קצב שיווק השטחים בפרויקטים".

אמות מחזיקה במלוא זכויות החכירה המהוונות ממינהל מקרקעי ישראל בפארק התעשייה שיאים בשטח של 49.5 דונם. כיום הפארק כולל 11 בניינים דו קומתיים ושלושה מבנים חד קומתיים בשטח כולל של 39,232 מ"ר. החברה גם מחזיקה קרקע בפארק התעשייה פולג הממוקם על שטח של 20,835 מ"ר, שם הוקמו ארבעה מבני תעשייה בשטח כולל של 17,689 מ"ר.

למתחם פארק שיאים יתרת זכויות בנייה בכפוף לתב"ע (תוכנית בניין עיר) מאושרת. נכון לדו"חות הכספיים של שנת 2007 היתה החברה בהליכי תכנון למימוש חלק מזכויות לבניית שטח עילי בהיקף של 20 אלף מ"ר ברוטו וכן 500 מקומות חנייה בשטח של 16,500 מ"ר. החברה תכננה להקים במתחם שני בניינים בגובה של שבע קומות בהיקף השקעה כולל של 100 מיליון שקל. פרויקט זה, כאמור מוקפא.

עוקבת אחר השוק

הפרויקט השני הוא מתחם למסחר ומשרדים בהיקף של 56 אלף מ"ר בצומת כפר סבא-רעננה צפון. בנובמבר 2007 התקשרה אמות בהסכם עם בעלים פרטיים לרכישת מחצית מהזכויות בקרקע, ששטחה 16,300 מ"ר לפי שווי של 56 מיליון שקל.

לפי התב"ע הקיימת ניתן להקים במקום פרויקט למסחר ומשרדים בתוספת 1,200 מקומות חנייה. היקף ההשקעה בפרויקט נאמד בשעתו בכ-320 מיליון שקל.

מנכ"ל חברת אמות, אבי מוסלר, מסר בתגובה כי "החברה נמצאת בתהליכים של בחינה מחדש ועוקבת אחר ההתפתחויות בשוק אך טרם התקבלה החלטה סופית בעניין". *