תביעה: "בעלת הגלריה בטי שדות העלימה חפצי אמנות ומסרה זיופים במקומם"

אימו ואחותו של האוצר פרדי רן, שנרצח אשתקד, תובעות משדות 390 אלף שקל ; לדבריהן, שדות סירבה להשיב להן חפצי אמנות שרן הציג למכירה בגלריה - ובמקום זאת מסרה חפצי אמנות מזויפים

אימו ואחותו של האוצר פרדי רן, שנרצח אשתקד, תובעות בבית משפט השלום בתל-אביב 390 אלף שקל מבטי שדות, בעלת גלריה יוקרתית לחפצי אמנות ברמת-אביב ג'. לדבריהן, זו סירבה להשיב להן חפצי אמנות שרן הציג למכירה בקונסיגנציה (תשלום לספק על הסחורה רק עם מכירתה), ובמקום זאת מסרה חפצי אמנות מזויפים.

אימו ואחותו, מלכה גולדשטיין ופנינה סנדורי, הן יורשותיו היחידות. רן נרצח בפברואר 2007 בידי אלמוני - שטרם נתפס. הוא סחר בחפצי אמנות (בעיקר תמונות ופסלים), ושימש סוכן של האמן מאיר פיצ'חדזה.

באמצעות עו"ד רם אפרתי טוענות השתיים, כי רן ושדות ביצעו עסקאות רבות, ועם השנים הפכו לידידים. בחיפוש משטרתי על גופו אחרי מותו נמצאה טבלה ששיקפה את מקום הימצאם של חפצי האמנות שבבעלותו; רן תיעד בכתב את חפצי האמנות - והגלריות בהן הציב אותם למכירה.

לפי רישומיו, בגלריה של שדות היו בעת מותו 20 חפצי אמנות בשווי כ-104 אלף דולר.

אימו ואחותו של רן טוענות כי במקום חלק מהיצירות, מסרה שדות יצירות מזויפות, ולגבי אחרות היא העלימה אותן, אך "הוצגו בגלריה שלה לאחר מותו".

הן התלוננו נגדה במשטרה ומבקשות לחייבה להשיב את היצירות, ואם אינן אז את שוויין. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 53358/08).