מנכ"ל גאון טרייד אחרי פקיעת האופציות על המעו"ף: "נראה כי התחזיות הפסימיות של 2009 כבר מגולמות בשוק"

מורן צור, מנכ"ל גאון טרייד: "המשבר לא ימשך לעד, השוק מעניין למשקיע לטווח הארוך" ; שער הפקיעה לאופציות המעו"ף נקבע על 652 נקודות, עלייה של 1.2%

עם פתיחת המסחר בבורסה בת"א פקעו היום (ה') האופציות על מדד המעו"ף ועל מדד הבנקים. שער הפקיעה לאופציות המעו"ף נקבע על 652 נקודות, עלייה של 1.2% ביחס לשער הנעילה אתמול. מחזור הפקיעה הסתכם בכמילארד 150 מיליון שקל, וזאת לעומת מחזור של כמילארד 350 מיליון שקל בחודש הקודם.

"פקיעת נובמבר לא הייתה סוערת, אם כי רגע לפני הפקיעה עוד ראינו שחקנים גדולים לוחצים את המעוף מטה לרמת ה-650 נקודות". ציין היום בראיון ל"גלובס" מורן צור, מנכ"ל גאון-טרייד, לכך הוסיף כי הפקיעה הנוכחית ממשיכה את מגמת הירידה, ולמעשה רשמה נפילה של 12% בהשוואה לפקיעת אוקטובר.

ברקע לפקיעת האופציות הנוכחית עומדים הניסיונות של הממשלה להעמיד לשוק ההון הישראלי רשת ביטחון שתיפרס על החוסכים בקופות הגמל, תוכנית אשר באה באיחור מה לאחר תוכנית החילוץ האמריקנית. בטווח המיידי נראה כי ניסיונות אלו הפיחו בימים האחרונים אופטימיות בשוק.

אך עם זאת מסיים מדד המעו"ף חודש תנודתי נוסף אשר במהלכו אף הגיע לשפל של 590 נקודות, דבר אשר בא לידי ביטוי בסטיות התקן שהגיעו לשיעור של 73%. לכך נוסיף כי מתחילת השנה ירד מדד המעו"ף בלמעלה מ-47%, ומתחילת החודש רשם ירידה של כ-10%.

בהמשך לכך ציין צור כי המחזורים הנמוכים הנרשמים בימים הקרובים לפקיעה ממשיכים להצביע על כך כי בשוק אין קונים. כל אלו מלווים למעשה בחששות של המשקיעים המוסדיים על רקע הפדיונות בקרנות ובקופות הגמל, "הם חוששים מביקורת ציבורית לגבי תיקי מניות ואג"ח קונרצני, אך עם זאת אני סבור כי לא כל מה שנעשה בעבר היה טעות". הוסיף צור.

אף על פי שסבור צור כי בטווח הקצר עדיין מדובר על שוק מסוכן וספקולטיבי יותר מבעבר, בטווח הארוך צריך לדעתו, להמשיך ולהצמד למדדים. "השוק מעניין למשקיע בטווח הארוך, המשבר הזה לא ימשך לעד, ונראה כי התחזיות הפסימיות של 2009 כבר מגולמות בו".

בהתאם לכך מדגיש צור כי ישנן מניות ואג"ח קונצרני שסביר שישרדו את המשבר, אך הם נסחרים היום במחירים של "סוף-עונה", כך למשל הוא מציין את החברות הגדולות במעו"ף, כי"ל וחברה לישראל, שלמרות החשש מהאטה במגזר הסחורות, מדובר על חברות יצרניות בעלות תשואת דיבידנד נאה.

[לפורטל הפיננסי] ; [לאתר המעו"ף]