בכירים ב-AIG עושים דיאטת שכר ובונוסים

סמנכ"ל הכספים של AIG, דייויד הרצוג, סגן הנשיא ג'יי ווינטראוב ובכירים נוספים הסכימו לדחות את קבלת הבונוסים עבור ההצטרפות שלהם לחברה בארבעה חודשים לפחות

סמנכ"ל הכספים של AIG , דייויד הרצוג, סגן הנשיא ג'יי ווינטראוב ובכירים נוספים הסכימו לדחות את קבלת הבונוסים עבור ההצטרפות שלהם לחברה בארבעה חודשים לפחות. כך מסרה החברה אתמול (ד').

מנהלים שמשתתפים בתוכנית התגמולים הסכימו מרצונם לדחות קבלת תשלום אחד עד אפריל 2009 ואת היתר עד אפריל 2010, לפי דיווח שהחברה שיגרה לרשות ניירות ערך. על-פי התוכנית המקורית הם היו אמורים לקבל את התשלום הראשון בחודש הבא. וויינטראוב הוא מנהל בחטיבת ביטוחי החיים של AIG, והרצוג הוא סמנכ"ל הכספים (CFO) החדש שלה.

AIG, בעבר חברת הביטוח הגדולה בעולם, מתאמצת בימים אלו להמשיך לפעול, לאחר הפסדים בסך 42 מיליארד דולר שגרמו לה השקעות בשוקי משכנתאות מסוכנים ובניירות ערך אחרים. היא קיבלה מהממשל חבילת חילוץ בסך יותר מ-150 מיליארד דולר.

אתמול הודיעה החברה שהיא השלימה את המכירה של מניות הבכורה בסך 40 מיליארד דולר לממשל, במסגרת תוכנית חילוץ המגזר הפיננסי TARP. אך הזעם הציבורי על המשבר הפיננסי, והתחושה שבכירי החברה עדיין מעשירים את עצמם למרות הסיוע הממשלתי, הניעו את AIG להגביל את תגמול בכיריה.

היו"ר והמנכ"ל אדוארד לידי הסכים שלשום לשכר של דולר אחד בשנה, והוא אינו משתתף בתוכנית הבונוסים לבכירי החברה. AIG גם ביטלה את הבונוסים שקשורים לביצועים בשנת 2008 וביטלה את העלאות השכר בשנה הבאה לשבעת עובדיה הבכירים ביותר.

שירות רויטרס