איתות כואב ראשון למכה שעתיד לחטוף שוק המחשוב הישראלי: הפניקס מקפיאה פרויקט מחשוב ב-40-50 מיליון דולר

הפרויקט אמור היה לכלול שדרוג כללי של תשתיות המחשוב בחברה מבחינת חומרה ותוכנה ; גולת הכותרת בפרויקט היא תוכנה ייעודית של חברת סאפיינס בנושא פוליסות ביטוח החיים

איתות כואב ראשון למכה שעתיד לחטוף שוק המחשוב הישראלי כתוצאה מהמשבר הכלכלי. חברת הביטוח הפניקס החליטה לעצור את פרויקט שיפור תשתיות המחשוב שהיה אמור לצאת לדרך בתקופה הקרובה - כך נודע ל"גלובס". הפרויקט, אליו נערכה החברה בשנה וחצי האחרונות, מוערך ב-40-50 מיליון דולר, ואמור היה לכלול שדרוג כללי של תשתיות המחשוב בחברה מבחינת חומרה ותוכנה. גולת הכותרת בפרויקט היא תוכנה ייעודית של חברת סאפיינס בנושא פוליסות ביטוח החיים. בהפניקס סירבו להגיב לידיעה.

בשנה האחרונה מנהלת הפניקס מכרז שבו השתתפו סאפיינס בשיתוף מנורה מבטחים, טלדור והנציגות המקומית של ענקית המחשוב ההודית TCS. לאחר התלבטות ארוכה בהפניקס הוחלט לצאת לדרך עם הפתרון שמציעה סאפיינס, וחוזה בין השתיים היה אמור להיחתם בימים הקרובים.

נודע כי לאורך התהליך התגלעו חילוקי דעות בהנהלת הפניקס לגבי הפרויקט, מה שככל הנראה הביא לבסוף לעזיבתה של מנהלת מערכות המידע בחברה, עדה מרקמן. את מקומה תפס לאחרונה שלמה שמאי, מנהל מערכות המידע של בנק הפועלים עד לפני כחודש.

גם הפניקס, כמו חברות ביטוח אחרות, חוששת כי המשבר הכלכלי ילווה אותה עמוק לתוך השנה הבאה, והיא החליטה ככל הנראה להימנע כרגע מהשקעות גדולות. עם זאת, לא מן הנמנע שהפניקס תבחר לבצע חלקים מסוימים מהפרויקט באמצעות המערכות של סאפיינס. סאפיינס, המספקת פתרונות תוכנה לתחום הביטוח, היא חלק מקבוצת פורמולה .