הנפט ננעל ביציבות לאחר שבמהלך יום המסחר איבד כ-5%; ברקע - פגישה של קרטל אופ"ק בקהיר

מחיר הנפט ננעל על 54.43 דולר לחבית ; שר הנפט של קטאר, עבדאללה בין חמד אל עטייה, אמר כי יתכן שהארגון יידחה את ההחלטה לצמצם את היקף התפוקה עד המפגש הבא של הקרטל שיערך ב-17 לדצמבר בוינה, אוסטריה

המסחר בנפט ננעל ביציבות לאחר יום של ירידות חדות וזאת בהמתנה לתוצאות מפגש נציגי מדינות אופ"ק שנפתח היום (ו') בקהיר. על פי ההערכות ועל אף האזהרות הקודמות של הארגון, יחליטו הנציגים שלא לצמצם את היקף התפוקה.

שר הנפט של קטאר, עבדאללה בין חמד אל עטייה, אמר כי יתכן שהארגון יידחה את ההחלטה לצמצם את היקף התפוקה עד המפגש הבא של הקרטל שיערך ב-17 לדצמבר בוינה, אוסטריה.

נזכיר כי ביולי השנה, הגיע הנפט לשיא של יותר מ-147 דולר לחבית, ומאז איבד כ-65% מערכו. בחודשיים האחרונים קרטל אופ"ק הודיע פעמיים על צמצום התפוקה, כשכעת הוא מדווח על הפקת 2 מיליון חביות נפט ליום.

נראה גם כי המשקיעים אינם מתרשמים מהאפשרות שרוסיה תצמצם את היקף תפוקת הנפט בתיאום עם קרטל אופ"ק. "הם אולי מדברים על כך, אבל אני אהיה מופתע מאד אם הם אכן יעשו זאת", אמר אתמול (ה') ג'ררד ריגבי, מומחה לאנרגיה בחברת הייעוץ Fuel First באוסטרליה.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בינואר ננעל ביציבות על 54.43 דולר לחבית, בבורסת הסחורות של ניו יורק [לאתר חוזים עתידיים]