רוברט רובין, איש הצוות הכלכלי של אובמה: "אינני אשם במצבו הנוכחי של סיטיגרופ"

רובין, שר האוצר לשעבר במממשל קלינטון, ואחד היועצים הבכירים של הנשיא המיועד אובמה, שימש יועץ ודירקטור בסיטי מאז 1999 ; השבוע הוא הואשם כי תמך והיה מעורב בהחלטות שהבנק קיבל להעלאת הסיכון בתיק ההשקעות שלו ; רובין: יכולנו לעשות יותר, אבל לא אני אחראי

רוברט רובין, שר האוצר לשעבר בממשל קלינטון, וחבר בצוות הכלכלי של הנשיא המיועד אובמה הגיב אתמול (ו') על האשמות שהושמעו נגדו השבוע, כי הוא תרם למהלכים פיננסיים שגרמו לקשיי הנזילות של קבוצת הבנקאות סיטיגרופ , כאשר הוא היה חבר במועצת המנהלים של הקבוצה.

בראיון עם רויבין שהופיע באתר האינטרנט של ה"וול סטריט ג'ורנל", הודה רובין שכדיקרטור בבנק הוא היה מעורב בהחלטות שהתקבלו ב-2004 וב-2005 להעלות את רמת הסיכון בתיק ההשקעות של סיטי, אך הוא טען שאם ההנהלה של הבנק היתה מבצעת את התוכניות שהתקבלו אז במלואן, הבנק היה רושם פחות הפסדים.

על מצבו הנוכחי של סיטי אמר רובין כי הוא אינו נובע מטעות שלו, או מייעוץ שהוא נתן לבנק. הוא התלונן שהדיווחים השבוע פגעו בשמו הטוב שלא בצדק, והשווה את עצמו לאלן גרינספן, יו"ר הפד הקודם, שגם הוא הואשם בהחלטות שהובילו למצב העגום של המערכת הבנקאית בשנה האחרונה.

על המשבר הנוכחי אמר רובין כי "מלבד הגידול בנטילת הסיכונים, היתה בועת הנדל"ן למגורים שהתפוצצה והיו דירוגי "AAA" שהתבררו כשגויים. פשוט לא היה אף אחד שצפה שכל הדברים האלה יתרחשו במקביל. זה היה משהו בסבירות נמוכה מאוד, כמעט בלתי אפשרית".

לפי הג'ורנל, רובין השתכר מתפקידו בסיטי מאז 1999, סכום של 115 מיליון דולר, לא כולל אופציות למניות. על הסכום הזה אמר רובין לעיתון כי "יכולתי ללכת למקומות אחרים ולהרוויח הרבה יותר".

רובין הסכים כי מועצת המנהלים נושאת באחריות חלקית למצב, וכי "חלק מהדברים היו יכולים להיות אחרת". רובין שיבח את המנכ"ל הנוכחי של סיטי, ויקרם פנדיט, ואמר כי הוא מנהל את הבנק בתקופה כלכלית קשה ביותר.