תביעה ב-3.7 מיליון שקל נגד מפלגת "צדק חברתי" של ארקדי גאידמק

החברה הקבלנית א.ל. חכם תובעת את "צדק חברתי" בגין הקמת משרדי המפלגה בת"א ; טוענת כי נציגי המפלגה מסרו לה כי הימנעותה מהתשלום נובעת ישירות מקשייו הכלכליים של גאידמק

מפלגת צדק חברתי, שהוקמה על-ידי ארקדי גאידמק לפני כשנה, נתבעת בבית המשפט המחוזי בתל-אביב לשלם 3.72 מיליון שקל לחברה הקבלנית א.ל. חכם בגין הקמת משרדי המפלגה בתל-אביב. התובעת טוענת כי נציגי המפלגה מסרו לה כי הימנעותה מהתשלום נובעת ישירות מקשייו הכלכליים של גאידמק.

בכתב התביעה נאמר כי בפברואר 2008 נחתם בין הצדדים הסכם קבלני לעבודות בינוי ושיפוץ במבנה ברחוב החרוץ בת"א לצורך הקמת משרדים למפלגה. לדברי התובעת, במחצית יולי היא סיימה את כל התחייבויותיה לפי ההסכם ומסרה את הפרויקט בשלמותו. ואולם, לטענתה המפלגה הסכימה לשלם לה רק 3.3 מיליון שקל מתוך התמורה המגיעה לה בסך 6.7 מיליון שקל. זאת, בנימוק כי לפי חישובים שערכה, זכאית התובעת רק לסכום זה, וכיוון ששולם לה סך של כ-2.7 מיליון שקל, היתרה לתשלום הינה 664 אלף שקל.

התובעת מציינת כי ממועד תחילת הפרויקט, פעלו נציגי המפלגה באופן במכוון להערים עליה קשיים בכל הנוגע לגובה התשלומים ולמועד פירעונם. התובעת מדגישה כי ניסיונות התחמקות המפלגה מתשלום גברו לאחר הכישלון בבחירות לרשויות המקומיות, בהן לא הצליחה להכניס נציג אחד מטעמה לאף רשות.

התובעת טוענת עוד כי מפלגת צדק חברתי היא אפיזודה חולפת ובתוך מספר ימים לא תהיה קיימת כלל, ולנוכח קשייו הכלכליים של גאידמק אין לה כל סיכוי ריאלי לשרוד. לדבריה, משרדי המפלגה בירושלים חדלו מפעילותם, הציוד פורק והעובדים פוטרו.

לסיום, מבהירה החברה כי היא אינה תובעת את גאידמק, מנכ"ל המפלגה, יעקב נרודצקי והגזבר שלום זליכה, למרות אחריותם, מתוך רצון לזרז הליכים. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 2243/08).