משרד רה"מ עונה לפקידים: "זה לא הזמן לפולמוס מתוקשר; קיימנו התייעצויות שלא דורשות את אישורכם"

טרכטנברג ודינור במכתב תגובה למכתב פקידי האוצר הבכירים: "בהתייעצויות לא נחתם כל הסכם ומימלא לא נפגעה סמכותו של גורם כלשהו במשרד האוצר" ; "אין אנו סבורים כי זה הזמן המתאים לפולמוס מתוקשר שללא ספק מנוגד לכוונת רה"מ ליצור בסיס הסכמה רחב" ; "בהתאם להנחיית רה"מ, קיימנו התייעצויות עם חלק מהגורמים, שכידוע לכם אינן מצריכות את אישורכם"

לאחר פרסום מכתב הפקידים הבכירים באוצר שהתריעו מפני אנרכיה שלטונית נמשכה הערב (א') חלופת המכתבים הרשמית ביניהם לבין יועציו הכלכליים של ראש הממשלה. פקידי האוצר טענו במכתבם כי "תוכניות הסיוע אינן עוברות דרכנו, לא בסמכות העוסקים בהן ולא נבחנו בראי ההשלכות. המשאים והמתנים אינם מתואמים עמנו, הרעיונות אינם מתוקצבים ואינם משקפים עבודת מטה. הקשר שנוצר בין אישור תוכנית ההאצה והתוכנית הפיננסית לבין רשת הביטחון עלול להוביל להרס כלכלי".

אנשי ראש הממשלה - פרופ' מנואל טרכטנברג, ראש המועצה הלאומית לכלכלה ורענן דינור, מנכ"ל משרד ראש הממשלה - לא נשארו חייבים ושיגרו מכתב מנומס אך חריף לאנשי האוצר - מנכ"ל האוצר ירום אריאב, הממונה על התקציבים רם בלינקוב, החשב הכללי שוקי אורן והממונה על שוק ההון ידין ענתבי. במכתבם מזכירים טרכנטברג ודינור כי ביום חמישי "קיים רה"מ פגישה עם ראשי סיעות הקואליציה ויו"ר האופוזיציה, שבה השתתפו גם הפקידים הבכירים באוצר. בהתאם להנחיית רה"מ קיימנו התייעצויות עם חלק מהגורמים הנ"ל. פעלנו בשמו של ראש הממשלה ועל פי הנחיותיו, שכידוע לכם אינן מצריכות את אישורכם. בהתייעצויות אלה לא נחתם כל הסכם וממילא לא נפגעה סמכותו של גורם כלשהו במשרד האוצר".

עוד נאמר במכתב כי "רה"מ מקפיד לשתף את כל הגורמים הרלוונטיים בתהליך זה ובכלל זאת את שר האוצר ובכירי משרדו וכן את נגיד בנק ישראל וצמרת הבנק. עיקרון חשוב זה של שיתוף פעולה מיושם במשרד ראש הממשלה בכל הרמות".

טרכטנברג ודינור מסיימים את דבריהם באזהרה כי "אם לא תוגש תוכנית להגנה על החיסכון הפנסיוני עתה, כחלק משאר הצעדים להאצת המשק, כאשר תוצג תוכנית באיחור היא תפסיק להיות רלוונטית ולא יהיה בכוחה להשיג את ההישגים המצופים ממנה. במקום להמתין למשבר יש למנוע אותו בהיערכות מקצועית מתאימה וחובתנו להציע זאת".