אלון מזרחי ישלם לרפי עגיב כחצי מיליון שקל על הלוואה שלא החזיר

מלך השערים בכל הזמנים של ליגת העל טען בבית המשפט כי כלל לא היה מדובר בהלוואה, אלא בדמי תיווך אותם קיבל מבעלי הפועל ת"א לשעבר בגין מעורבותו בעסקת סחר בברזל

שחקן העבר ומאמן הפועל יהוד בהווה, אלון מזרחי, ישלם למעלה מ-445 אלף שקל לבעלי הפועל תל-אביב לשעבר, רפי עגיב, בגין הלוואה שלקח וסירב להחזיר בטענה שהיה מדובר בדמי תיווך. כך פסק בית משפט השלום בתל-אביב.

עגיב טען בבית המשפט כי ב-2005 עניין אותו מזרחי בעסקה לסחר בברזל. במקביל ביקש ממנו מזרחי הלוואה של 100 אלף דולר על רקע אישי למשך חודשיים, עד שיקבל את הרווח מהעסקה. עגיב הלווה לו (באמצעות חברת ההשקעות והייעוץ שלו) 445 אלף שקל, כשמזרחי מבטיח להשיב את ההלוואה בתוספת רווח של 125 אלף דולר שיקבל בעתיד מהעסקה. עגיב הוסיף שאדם בשם מרטין וייצמן ערב להלוואה ומסר לו צ'קים באותו סכום.

העסקה המובטחת לא יצאה לפועל, ועגיב טען כי למרות פניות חוזרות ונשנות, מזרחי ו-וייצמן לא החזירו את ההלוואה. הסיבה לדבריו היתה קשיים כלכליים שאליהם נקלע מזרחי, ובמקביל בריחתו של וייצמן מהארץ בשל חובות.

מזרחי הציג תמונה שונה לגמרי. לדבריו, לא דובר כלל בהלוואה, אלא בדמי תיווך בגובה 50 אלף דולר שניתנו לו. הוא הוסיף כי עגיב השקיע 100 אלף דולר בעסקה לייבוא ברזל שיזם וייצמן, והוא היה אמור לקבל 225 אלף דולר אם היא היתה יוצאת לפועל.

השופט אהוד שוורץ דחה את טענת מזרחי, משום שמסר גירסאות סותרות כשניסה להסביר מדוע הצ'קים נרשמו לפקודתו. "מתווך אינו חותם סתם כך על צ'קים לפקודתו בסכומים כה גבוהים, ומבלי שיכול לספק הסבר סביר בעניין".

עם זאת קבע השופט כי עגיב לא זכאי לרווח בגובה 125 אלף דולר שתבע, משום שהעסקה לא יצאה בסוף לפועל. מזרחי חוייב גם בהוצאות המשפט בסך 25 אלף שקל.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט