מנכ"ל צ'לסי: מהעונה הבאה נפסיק להסתמך על המימון של רומן אברמוביץ'

פיטר קניון מאמין שהחל מעונת הכדורגל הבאה תתנהל צ'לסי על פי מקורות הכנסה עצמאיים, ללא שום תמיכה של האוליגרך ; תזכורת: את העונה שעברה סיימה צ'לסי בהפסד של 74 מיליון ליש"ט

מנכ"ל מועדון הכדורגל האנגלי צ'לסי, פיטר קניון, אמר אתמול (ב') לתקשורת הבריטית כי תזרים הכספים של הקבוצה החל מ-1 ביולי 2009 יהיה עצמאי, מה שאומר שהכחולים לא יצטרכו להסתמך על הלוואות אותן מעניק לקבוצה הבעלים רומן אברמוביץ', במטרה לממן את הפעילות בשוק ההעברות ומשכורות שחקנים. "אנחנו מאמינים שעד סוף העונה נצליח להגיע למצב שבו לא נקבל מימון מהבעלים", התבטא קניון.

קניון גם לא הסתיר את העובדה כי הוא מעוניין להפוך את צ'לסי לעסק רווחי, במיוחד על רקע העובדה שאברמוביץ' השקיע מכיסו במועדון כ-600 מיליון ליש"ט מאז רכש אותו ב-2003. קניון הוסיף והצהיר שהוא מקווה שבמונחי רווח תפעולי, הקבוצה תגיע לאיזון עד עונת 2010/11.

קצת קשה כרגע לראות את צ'לסי משיגה את כל המטרות האלו, בהתחשב בעובדה שלפי הדו"חות האחרונים, ההפסד השנתי של המועדון עמד על 74.8 מיליון ליש"ט, למרות הכנסות שיא של 190.5 מיליון ליש"ט לפני מס.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט

לגבי אצטדיון חדש, הבהיר קניון כי הקבוצה מעוניינת להישאר בסטמפורד ברידג' ולנסות להגדיל את תכולתו, אך הוא לא בטוח שזה יצא לפועל בגלל מגבלות שונות. בכל מקרה, קניון הבטיח כי לפחות בשנתיים הקרובות, הברידג', שמכיל כ-41 אלף מקומות, יישאר מגרשה הביתי של הקבוצה.

אתמול צ'לסי גם הודיעה כי היא מאריכה את הסכם החסות שלה עם חברת הנסיעות תומאס קוק, במקביל לידיעות בעיתונות על קיצוצים למיניהם במועדון.