בעלי האג"ח של אפיק הירדן מתכנסים לבדוק כיצד תפרע את חובה; החברה מציעה לדחות תשלום הקרן ל-2010-2016

החברה שלא פרעה את תשלום הקרן של סדרה ב' בנובמבר, מציעה לפרוע בינתיים את תשלומי הריבית כסדרם; סדרה ג' נסחרת בתשואה נטו לפידיון של 240.9%

חברת הבינוי ופיתוח הנדל"ן אפיק הירדן שאגרות החוב שלה נסחרות בבורסה בתל אביב, צפויה להציג היום בפני כינוס אסיפת מחזיקי האג"ח מסדרה ב' שלה מתווה לפרעון תשלומי האג"ח.

אפיק הירדן נמצאת בשליטת יאיר ושלמה עיני ועוסקת בבניית דירות למגורים למכירה ולהשכרה בישראל, ברומניה ובפולין. בנובמבר שחלף הייתה אמורה החברה לפרוע תשלום על חשבון הקרן למחזיקי האג"ח מסדרה ב' אולם הודיעה כי אין בידה אפשרות להבטיח את מימונה במשך השנה הקרובה ולכן דחתה את הפירעון. הסיבה לכך טמונה במשקיע שחזר בו מכוונתו לרכוש 50% מחברה נכדה לאור המצב הכלכלי הקשה הקיים בשווקים הגלובאליים, וההאטה המתמשכת בתחום הנדל"ן.

לאפיק הירדן התחייבויות שוטפות בהיקף של 198 מיליון שקל, והתחייבויות לזמן ארוך בהיקף של 270 מיליון שקל. נאמן האג"ח, הרמטיק, מכנס היום אסיפה כדי לבדוק אפשרות של גיבוש הסדר עם החברה, ולבחון מהם הסעדים העומדים בפני מחזיקי האג"ח.

מדיווח של החברה לבורסה עולה, כי אפיק הירדן מתכוונת להציע דחייה של תשלום הקרן שלא שילמה בנובמבר (10.73% מערכה הנקוב של הסדרה, כלומר 6.1 מיליון שקל) ותשלום באותו סדר גודל בנובמבר הבא. את הסכומים הללו תפרוס באופן שווה על גבי הפרעונות השנתיים בשנים 2010-2016. בינתיים, מציעה אפיק הירדן, תשלם במועד (בסוף מאי) את הריבית השוטפת ואת ההוצאות השוטפות במימון או ערבות של בעלי השליטה.

עבור סדרה ב' של אגרות החוב משועבדים נכסים (שעבוד ראשון על נכס בבאר שבע ושעבוד שני על מקבץ נכסים ברמלה). בהודעתה לבורסה, מציינת אפיק הירדן כי להערכתה ערכם של הבטחונות הללו יעלה. כן מציינת החברה, כי עבור הנכס בבאר שבע תשלים את העלויות הכרוכות בהשלמת בנייתו והוצאות הניהול שלו ממקורות מימון חיצוניים למחזיקי אגרות החוב.

לחברה, שבשעה זו מכונסת אסיפת בעלי האג"ח ב' שלה, 3 סדרות סחירות של אגרות חוב שאינן מדורגות ברובן ואשר צמודות למדד המחירים לצרכן. ערכן הנקוב מסתכם ב-245.1 מיליון שקל, אך שווי השוק שלהן צנח ל-61.1 מיליון שקל בלבד - 24.9% מהחוב הציבורי בלבד.

המח"מ (משך החיים הממוצע עד להחזר ההשקעה במלואה מתשלומי קרן וריבית, א"ו) של הסדרות נע בטווח 1.19-4.11 שנים נטו. התשואה השנתית נטו לפידיון נעה בין 7.63% בסדרה א' (היחידה המדורגת, "-AA" בידי S&P מעלות) לבין 240.91% (!) בסדרה ג' , לעומת ריביות של 5.5%-6.8%.

החברה סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה בהפסד של 28.5 מיליון שקל, לעומת רווח של 33.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הפסדי הקבוצה נובעים בעיקר מהוצאות מימון גבוהות וממחיקות בתחום הנדל"ן.

[לאתר אפיקים סולידיים]