בנק הפועלים מנסה להגדיל נתח השוק הקמעונאי: משיק את פועלים אקספרס

הבנק יפתח תוך 4 שנים 80-100 סניפים במרכזי הערים, שיהיו פתוחים משמונה בבוקר עד שמונה בערב ובימי שישי עד הצהריים - במהלך שמטרתו להגדיל את חלקו בשוק ב-3%-5% תוך 5 שנים

לאחר שנים של התעלמות מניסיונות הבנקים הבינוניים לנגוס בנתח השוק שלו, יוצא בנק הפועלים במהלך שמטרתו להגדיל את חלקו בשוק ב-3%-5% תוך חמש שנים. את עבודת המטה מוביל ראש החטיבה הבנקאית אורי פז. "זהו מהלך התקפי של פריצת תקרת הזכוכית שיביא אותנו לנתח שוק של 37% ויוסיף לבנק 300 אלף לקוחות. 70% מהם מבנקים אחרים" אמר פז ל"גלובס".

הפועלים השיק היום (ג') מהלך חדש במסגרתו יפתחו תוך ארבע שנים 80-100 סניפים בפורמט "פועלים אקספרס". שלא כמקובל במערכת הבנקאית, הסניפים שימוקמו במרכזי הערים, יהיו פתוחים משמונה בבוקר עד שמונה בערב ובימי שישי עד הצהריים. הפעילות אמורה להיות מהירה כשכל לקוח מסיים את ענייניו תוך 10 דקות.

כל סניף אמור לשרת 3000 -3,500 לקוחות עם 6 עובדים. לשם השוואה סניף רגיל מעניק שירותים ל-5,000 עד 20 אלף לקוחות. בחודש הקרוב יפתחו 15 סניפים במרכזי הערים, חלקם במקומות כמו רחוב ביאליק ברמת גן ומרכז עזריאלי בת"א וחלקם בישובים ערביים כמו רהט ועוספיה.

הסניפים יתנו שירותים מהירים בתחומי הבסיס הקמעונאיים - ניהול חשבון עו"ש, פיקדונות, חסכונות והלוואות אקספרס ולא תהיה בהם קופה. עמדות שירות עצמי שיפעלו 24 שעות ביממה יאפשרו לבצע משיכות והפקדות של מזומנים, תשלומי חשבונות, הלוואות אקספרס ועוד. בעתיד יינתן ייעוץ פנסיוני על בסיס שיחת וידיאו.

"סל המוצרים הרחב שמוצע כיום בכל הבנקים אינו תואם את צרכי כלל הלקוחות. מרבית לקוחות הבנקאות היום יומית צריכים סל מצומצם. אנחנו לא רשת דיסקאונט ולא בנק מאוד זול אלא נותנים הצעת ערך" אמר פז. להערכתו הסניף הוא עוגן הפעילות עם הלקוח. "בעבר סברו, כי הערוצים הישירים יחליפו את הסניפים, אבל ישנם לקוחות שמעדיפים לצרוך שירותי בנקאות בסניף.

השקת פועלים אקספרס באה מיד לאחר מהלך קודם של הפועלים, פריסת 10 סניפי "ביתי בוטיק" שהוקמו בעיקר בשכונות חדשות, בהן זוהה ביקוש לשירותים בנקאיים בדגש על שוק ההון.

פז הסביר כי דווקא בזמן מיתון זה הזמן לבצע מהלכים כאלו "את הפירות נקצור ביציאה מההאטה" טען. לאחר מכן סנט במתחרים - "המתחרים מתמקדים בעיקר בפיתוח הנוכחות בשכונות החדשות, ואילו אנחנו, במקביל להרחבת הפעילות באזורים אלה נתמקד במקומות בהם קיימת תנועה צפופה של לקוחות. רוב תושבי ישראל עדיין גרים במרכזי הערים ולא בשכונות החדשות. אנו ניתן שירותים כל היום באמצעות בנקאים מקצועיים ולא דיילים שעוזרים לתפעל מכונות".

אין כניסה לאנשי-עסקים

"פשטות, זמינות ומהירות". הם הדברים שעומדים בבסיס התוכנית החדשה של בנק הפועלים. מירב ספקטרובסקי-ששון, ראש חטיבת מינהלת אגף השיווק והאסטרטגיה בחטיבה הקמעונאית בבנק אמרה: "בנינו את כל החומרים הבנקאיים מחדש וכל התקשורת שלנו עם הלקוחות תהיה בגובה העיניים". קהל היעד של הסניפים הם לקוחות ממעמד הביניים. "אלה לקוחות שהשוק הישראלי לא נתן להם מענה. זו טעות לא להתייחס אליהם. הם לקוחות רווחיים כמו לקוחות אחרים למרות שאופי הפעילות שונה". ספקטרובסקי-ששון מבהירה גם כי הסניפים אינם מיועדים לאנשי עסקים ולבנקאות פרטית.

בהתייחס לבנקאות המקוונת, אומרת ספקטרובסקי-ששון, "אנחנו רואים שלמרות כל המחשבות על הבנקאות המקוונת, הסניף מאוד מרכזי. אנחנו רואים קשר ישיר בין הנוכחות הפיסית שלנו לנתח השוק. בשכונה שבה אנחנו נעדרים פיסית ויש שם מתחרה, נתח השוק שלנו יהיה נמוך יותר".