הסנונית הראשונה? בנק ההשקעות קולינס סטיוארט סוגר את הסניף בישראל

[לחמ"ל גלובס - המשבר העולמי: כל החדשות, הנתונים והפרשנויות] כך נודע ל"גלובס" ; מנהלו מארק גרין פונה ל"כיוונים חדשים" ; הסניף היה במקור של אנטרברג טובין

בנקי ההשקעות האמריקניים הפכו בחודשים האחרונים לסמל של משבר האשראי העולמי. ליהמן ברדרס פשט את הרגל, מריל לינץ' נמכר לעמיתו בנק אוף אמריקה, וגם האחרים נאבקים על זכות קיום. הסערה שנוצרה סביב בנקי ההשקעות, ולא רק האמריקניים שבהם, עוררה גם ספקות באשר להמשך פעילותם של הסניפים שהקימו חלק מהם בישראל, והיום מתברר כי עבור אחד מהם מדובר היה בספק מוצדק.

ל"גלובס" נודע, כי בנק ההשקעות הבריטי קולינס סטיוארט סגר את סניפו בישראל, שהיה ממוקם בהרצליה פיתוח, וחדל מלפעול בארץ, לפחות דרך הסניף. מארק גרין, שהיה מנהל הסניף, החליט לפרוש מתפקידו ולא להמשיך בדרך אחרת בתוך הבנק הבריטי, ופנה ל"כיוונים חדשים", לדברי מקורביו. מלבד גרין, העסיק הסניף שני עובדים נוספים.

הסניף של קולינס סטיוארט בארץ היה במקור של בנק ההשקעות האמריקני אנטרברג טובין, שנרכש בידי הראשון לפני כשנה וחצי. אנטרברג טובין, שהוקם כבר לפני 75 שנה, היה לאחד מבנקי ההשקעות המובילים בקרב חברות ישראליות קטנות עד בינוניות, שחלקן הונפקו בנאסד"ק וחלקן נרכשו בידי ענקיות אמריקניות. הסניף הישראלי הוקם לפני כארבע וחצי שנים, וגרין, שהיה בעברו חלק מהצוות הישראלי של הענק הפיננסי סיטי, עמד בראש הסניף מאז הקמתו.

בראש קולינס סטיוארט, שנחשב לבנק ההשקעות המוביל באנגליה עבור חברות קטנות עד בינוניות, עומד כיום ג'ואל פלסקו, עו"ד במקצועו שבחר שלא לעסוק במקצוע אותו למד. בין היתר, קולינס סטיוארט מוכר וידוע בזכות היותו בנק ההשקעות והיועץ הממונה (NOMAD) של פלייטק, מפתחת הפלטפורמות מבוססות התוכנה עבור אתרי הימורים מקוונים. פלייטק, שבשליטת טדי שגיא, נסחרת כיום בבורסה המשנית של לונדון (AIM) לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר.